نحوه تصفیه آب برای گیاهان

آشنایی با روش های تصفیه آب برای آبیاری گیاهان (بخش دوم)

در مطلب « بهترین آب برای گیاهان کدام است؟ » با انواع آلاینده هایی که برای گیاهان مضر هستند، آشنا شدید. در این مطلب خواهید آموخت که چگونه این آلودگی ها را از آب حذف کنید و بهترین فیلترها برای تصفیه آبی که برای گیاهان خود استفاده می کنید، کدامند. پس از شناخت روش ها و نحوه تصفیه آب برای آبیاری گیاهان ، شرایطی ایمن برای رشد گیاهان عزیز خود ایجاد خواهید نمود.

نحوه تصفیه آب برای آبیاری گیاهان

بهترین فیلتر آب برای گیاهان شما توسط آلاینده های موجود در منبع آب شما تعیین می شود. البته بهتر است بدانید دستگاه اسمز معکوس، تقطیر و فیلترهای کربن فعال عملاً اغلب ناخالصی ها را از آب حذف می کنند، بنابراین بدون در نظر گرفتن ویژگی های منبع آب شما یک روش مطمئن به شمار می روند.

1- سیستم های اسمز معکوس (RO) – نحوه تصفیه آب برای گیاهان

سیستم (RO) تقریباً همه آلاینده ها را در آب کاهش می دهد. صرف نظر از کیفیت آب ورودی، یک سیستم RO می تواند آبی ایمن برای زندگی گیاه فراهم کند. از آنجایی که آب اسمز معکوس بسیار با کیفیت است، شرایطی را فراهم می کند که در آن امکان کنترل دقیق مواد مغذی که برای رشد گیاه لازم است وجود دارد.

اگر منبع آب تغذیه کننده یک سیستم RO حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی سخت کننده آب باشد، باید قبل از سیستم RO خود یک نرم کننده آب استفاده کنید. بدون نرم کننده آب، این مواد معدنی می توانند منافذ غشای اسمز معکوس را مسدود کنند و اثربخشی و کارایی سیستم را به شدت کاهش دهند. اگر منبع آب شما سخت نیست، سیستم RO یک روش تصفیه آب عالی برای گیاهان به شمار می رود.

سیستم اسمز معکوس در تصفیه آب

 مزایای استفاده از روش تصفیه RO برای باغبانی    

  • آب ثابت و باکیفیت
  • امکان کنترل دقیق تغذیه گیاه

معایب RO برای باغبانی  

  • گران تر از کربن فعال
  • سرعت فیلتراسیون کندتر از کربن فعال

2- دستگاه های تقطیر آب – نحوه تصفیه آب برای گیاهان

اغلب دستگاه های تقطیر، آب بسیار خالصی تولید می کنند. از آنجایی که آب مقطر حاوی مواد معدنی بسیار کمی است، بنابراین هیچ ماده مغذی را برای رشد گیاه به همراه ندارد. در نتیجه باید مواد مغذی را از روش های دیگری به خاک گیاه خود برسانید. اگر از مکمل‌های مناسب در کنار آب مقطر استفاده کنید، گیاهان شما سالم و قوی رشد خواهند کرد.

مزایای استفاده از دستگاه تقطیر آب برای باغبانی    

  • فراهم کردن خالص ترین آب ممکن

معایب روش تقطیر برای باغبانی

  • گران تر از کربن فعال
  • سرعت تولید کندتر از RO و کربن فعال
  • استفاده از انرژی در طول تولید (حدود 3 کیلووات ساعت در هر گالن)
  • عدم وجود مواد مغذی در آب

روش های تصفیه آب برای آبیاری گیاهان آپارتمانی

3- فیلترهای کربن فعال – نحوه تصفیه آب برای گیاهان

فیلترهای کربن فعال با کمک یک محیط کربن متخلخل، آلاینده ها را از طریق « فرآیند جذب » حذف می نمایند. البته باید توجه داشت که این نوع فیلتر، تقریباً به اندازه اسمز معکوس یا تقطیر آلاینده ها را حذف نمی کند، اما می تواند فیلتر مفیدی برای گیاهان شما باشد. فیلترهای کربنی بیشتر برای حذف کلر و کلرامین های اضافه شده به آب شهری استفاده می شوند. حذف این مواد شیمیایی از آب از کشتن باکتری های مفید در خاک جلوگیری می کند. فیلترهای کربنی با درجه یک میکرون یا کمتر می توانند آلاینده های رایج آب چاه مانند آهن، سرب و آرسنیک را نیز حذف نمایند.

نقطه ضعف فیلترهای کربن فعال در مقایسه با اسمز معکوس و تقطیر آب، محصول نهایی است. به این دلیل که ممکن است برخی از سطوح آلاینده در منبع آب در طول زمان تغییر کنند. به عنوان مثال، سطوح سختی آب یک منبع آب ممکن است به دلیل تغییر محل تامین آب در یک ماه افزایش یابد. اگر فقط از فیلتر کربن فعال استفاده می کنید، گیاهان شما در طول زمان در معرض سطوح مختلف سختی قرار می گیرند. اگر بخواهید از سیستم اسمز معکوس یا دستگاه تقطیر آب استفاده کنید، این سطوح بدون توجه به نوسانات در منبع آب ثابت می ماند.

مزایای استفاده از روش فیلتر کربن برای باغبانی    

  • ارزان
  • فیلتر با دبی بالا

معایب فیلتر کربن برای باغبانی   

  • حذف آلودگی ها نه به اندازه RO یا تقطیر آب
  • نتایج متناقض بسته به تامین آب

نحوه تصفیه آب برای گیاهان باغ

آرام صنعت (آرام نازل)

برای خرید کلیه تجهیزات دستگاه های تصفیه آب صنعتی نظیر فیلتر شنی و فیلتر کربنی کافیست با کارشناسان مجموعه آرام صنعت (آرام نازل) تماس حاصل فرمایید.

فروش انواع نازل فیلتراسیون نظیر نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی ،، نازل سختی گیر رزینی با قیمت های مناسب صورت می پذیرد. همچنین می توانید جدیدترین مدل های نازل فیلتر استخری و جکوزی را از طریق این مجموعه خریداری نمایید. این محصولات با فناوری روز ساخته شده اند و از کارایی بالایی برخوردارند.

فروش نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *