انواع فیلترهای مناسب برای آب چاه

صاحبان خانه هایی که از آب چاه استفاده می کنند باید تشخیص دهند که به کدام سیستم تصفیه نیاز دارند و فیلتر موردنیاز را نصب و پیاده سازی نمایند. چندین گزینه فیلتراسیون برای آب های زیرزمینی وجود دارد و برخی از آن ها در شرایط خاص موثرتر واقع می گردند. در این مطلب می توانید با انواع فیلتر های مورد استفاده برای آب چاه آشنا شوید و نتایج هریک را بر روی یک یا چند نوع آلاینده خاص مشاهده نمایید.

انواع فیلترهای مورد استفاده برای آب چاه

فیلترهای رسوبی و سیستم های ضد عفونی کننده UV همواره باید برای تصفیه آب چاه مورد استفاده قرار گیرند. اما اگر چاه شما حاوی آلاینده های خاصی باشد ممکن است نیاز به فیلتر اضافی داشته باشید.

فیلترهای رسوبی – فیلتر برای آب چاه

فیلترهای رسوبی، همانطور که از نامشان پیداست، رسوب، خاک و زباله را از آب چاه پاک می کنند. در حالی که فیلترهای رسوبی آب را ضد عفونی نمی کنند، در فرآیند گندزدایی نقش کلیدی ایفا می نمایند. هنگامی که در آب رسوب وجود دارد، اشعه ماوراء بنفش ضدعفونی کننده سیستم های UV را مسدود می کند. به همین دلیل، فیلترهای رسوبی باید با یک سیستم UV جفت شوند.

در واقع فیلترهای رسوبی به عنوان پیش فیلتر تقریباً برای هر نوع سیستم فیلتراسیون قابل استفاده هستند. به خاطر داشته باشید که فیلترهای رسوبی دارای رتبه میکرون بالایی هستند، بنابراین مواد شیمیایی، باکتری ها یا فلزات سنگین را از آب حذف نمی کنند.

فیلتر برای آب چاه

سیستم های ضد عفونی UV

یک سیستم ضد عفونی کننده فرابنفش (UV) به عنوان یک فیلتر برای آب چاه با حذف باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و کیست ها از ایجاد بیماری های ناشی از آب در خانه جلوگیری می کند. در حالی که تصفیه آب شهری با افزودن مواد شیمیایی باکتری ها را از بین می برد، سیستم های UV میکروارگانیسم ها را بدون تغییر در ترکیب آب تصفیه شده غیرفعال می کنند.

سیستم های UV با قرار دادن آب در معرض طول موج نور UV که DNA میکروارگانیسم ها را غیرفعال می کند، عمل می نمایند. بدون سیستم UV یا یک روش تصفیه معادل، آب چاه شما ممکن است برای نوشیدن، پخت و پز یا استحمام در آن ایمن نباشد.

سیستم فرابنفش در تصفیه آب

نرم کننده های آب

اگر چاه شما حاوی مواد معدنی سخت کننده آب باشد، استفاده از نرم کننده آب ضروری است. تمام آب ها دارای سطح مشخصی از سختی هستند. برای تعیین سختی کل آب چاه خود، آن را آزمایش کنید. یک نرم کننده آب، سختی را با تبادل یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب با یون های سدیم یا پتاسیم موجود در آب نمک حذف می کند. این امر میزان سدیم آب را افزایش می دهد، اما مهم تر از آن، با نرم شدن آب، اثرات منفی آب سخت را کاهش می دهد.

یک نرم کننده آب از لوله کشی، لوازم خانگی و مخزن ذخیره آب چاه شما در برابر رسوب آهک آسیب دیده محافظت می کند. اگر سیستم اسمز معکوس شما به عنوان فیلتر کننده برای آب چاه در زیر سینک نصب است، باید از یک نرم کننده آب نیز استفاده نمایید. کلسیم و منیزیم می توانند غشای سیستم اسمز معکوس را مسدود کنند و کارایی آن را کاهش دهند. هنگامی که از نرم کننده آب استفاده می شود، سیستم اسمز معکوس شما می تواند با حداکثر راندمان کار کند و آبی با کیفیت بالا ارائه دهد.

سیستم های اسمز معکوس – فیلتر برای آب چاه

سیستم های تصفیه اسمز معکوس (RO) به ندرت در کاربردهای کل خانه استفاده می شود. در عوض، آنها در یک نقطه استفاده نصب می شوند که معمولاً یک سینک آشپزخانه است. اگر یک فیلتر رسوب و سیستم UV نصب کرده اید اما از طعم آب خود راضی نیستید، سیستم RO بوها و طعم های نامطبوع را که آب را ناخوشایند می کند حذف می کند. علاوه بر این، سیستم های RO عملاً همه آلاینده های دیگر را از آب حذف می کنند. اگر منبع آب شما حاوی سرب، آرسنیک یا سایر آلاینده‌های خطرناک باشد که می‌توان در آن حمام کرد، اما مصرف نکرد، این سیستم‌ها بسیار مهم هستند.

بیشتر بخوانید: نحوه عملکرد دستگاه اسمز معکوس خانگیاسمز معکوس برای تصفیه آب چاه

فیلترهای کربنی – فیلتر برای آب چاه

فیلترهای کربنی اغلب در همه نقاط خانه قابل استفاده هستند. آن ها را می توان در فیلترهای یخچال، سیستم های اسمز معکوس یا در ارتباط با سیستم های فیلتراسیون کل خانه نصب نمود. فیلترهای کربن در حذف آلاینده هایی که باعث ایجاد طعم و بوی بد آب می شوند، تخصص دارند. فیلترهای کربنی خاص نیز ممکن است برای حذف آهن، فلزات سنگین، سرب یا کلیفرم رتبه بندی شوند. آن ها اغلب در آب شهری برای از بین بردن طعم و بوی کلر استفاده می شوند، اما می توانند طعم خوبی را نیز به آب چاه بدهند.

آرام صنعت

واحد تولیدی آرام صنعت (آرام نازل) با عرضه محصولات بادوام و باکیفیت، نیاز دستگاه های تصفیه آب را برآورده ساخته است.

به کمک دستگاه های فیلتراسیون می توان آلودگی آب های صنعتی و خانگی را به روش ایمن و با هزینه کم تصفیه نمود و به چرخه استفاده مجدد بازگرداند.

آرام نازل مفتخر به ساخت انواع نازل فیلتراسیون نظیر نازل فیلتر شنی ،، نازل سختی گیر ،، نازل فیلتر کربنی و پارشیالیزیشن با قیمت مناسب می باشد.

خرید نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *