فشارسنج تصفیه آب

فشارسنج تصفیه آب

گیج فشار دستگاهی است که به نظارت بر پارامترهای عملکرد کمک می کند. فشار سنج نیروی فشار موجود در آب یا هوا را اندازه گیری می کند تا بتوانید تشخیص دهید که آیا در مخازن یا سیستم های خود خطا دارید یا خیر. گیج فشار برای موارد مختلفی استفاده می شود. در این مطلب شما عزیزان را با انواع فشارسنج تصفیه آب آشنا می نماییم.

فشارسنج تصفیه آب

از گیج فشار می توان برای کاربردهای مختلفی بهره گرفت. به طور مثال می توان از آن در یک مخزن ذخیره برای سیستم چاه استفاده نمود تا مطمئن شویم پمپ به درستی روشن و خاموش می شود. یا از آن در تجهیزات تصفیه آب یا مواردی مانند اسمز معکوس استفاده کرد که فشار جزء کلیدی عملکرد این سیستم است.

فشارسنج تصفیه آب

انواع فشارسنج تصفیه آب

گیج‌های فشار در اشکال مختلفی وجود دارند، اما دو نوع رایج فشارسنج مورد استفاده در صنعت تصفیه آب، مانومتر (U-tube) و گیج لوله بوردون هستند.

مانومتر (لوله U)

گیج های فشار به سبک مانومتر حاوی یک لوله U شکل با مایع در آن می باشند. هنگامی که فشار به دو طرف گیج وارد می شود، آب لوله به یک سمت بالا می رود و شما می توانید با خواندن علائم نشان داده شده توسط این لوله، میزان فشار سیستم خود را تعیین کنید.

لوله بوردون

گیج فشار از نوع بوردون بیشتر در صنعت آب استفاده می شود، زیرا استفاده از آن بسیار آسان است. این گیج دارای یک صفحه خوانا با یک سوزن است که دقیقاً فشار را نشان می دهد. آن ها را می توان در مخازن ذخیره سازی سیستم های چاه استفاده کرد تا به شما اطلاع دهند که آیا پمپ شما به درستی کار می کند یا خیر. همچنین در تنظیم فیلترها برای اندازه‌گیری فشار ورودی و خروجی کاربرد دارند.

گیج لوله بوردون حاوی یک لوله کوچک مهر و موم شده است. این گیج‌ها برای اندازه‌گیری محدوده خاصی از فشارها از پیش تنظیم شده‌اند، بنابراین نیازی نیست خودتان آن ها را کالیبره کنید.

چگونه می توان فهمید که فشار خیلی زیاد است یا خیلی پایین؟

گیج های فشار دارای کالیبراسیون های مختلفی هستند. آن ها می توانند از 0 تا 15 پوند بر اینچ مربع (PSI)، تا محدوده 0 تا 1000 PSI متغیر باشند. بنابراین، ترفند فشارسنج تصفیه آب این است که مطمئن شوید گیجی که استفاده می‌کنید با مقیاس سیستمی که از آن استفاده می‌کنید، سازگار است. شما می‌توانید براساس پارامترهایی که دارید تعیین کنید که فشار خیلی زیاد است یا خیلی پایین.

فشارسنج تصفیه آب

اگر فشار ما خیلی کم باشد به چه معناست؟

گیج های فشار اطلاعاتی را ارائه می دهند که به ما امکان نظارت بر تجهیزات را می دهد. اگر دیدیم فشار خیلی بالا یا پایین می‌رود، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که باید چیزی را در مخزن یا سیستم فیلتر خود تعمیر کنیم. به عنوان مثال، اگر ما اختلاف فشار را در داخل فیلتر و قسمت بیرونی یا سمت پساب آن نظارت کنیم و مشاهده نماییم که فشار بسیار پایین است، ممکن است به این معنی باشد که فیلتر مسدود شده است و نیاز به تعویض دارد. اگر اقدامی انجام ندهید، می تواند مانع از جریان آب به خانه یا وسایل شما شود.

اگر فشار ما خیلی زیاد باشد، یعنی چه؟

در صورتی که فشار روی فشارسنج تصفیه آب شما خیلی زیاد است، ممکن است مجبور شوید سریعاً اقدام کنید. فشار فوق العاده بالا می تواند منجر به شکست فاجعه بار تجهیزات گردد. اتصالات یا لوله ممکن است ترکیده شود یا محفظه ها از هم جدا گردند. اگر این اتفاق بیفتد، نشتی هایی شدیدی به وقوع می پیوندد و به طور بالقوه برای خانه یا محل کار شما خطرناک خواهد بود.

اگر فشارسنج تصفیه آب منفی باشد، به چه معناست؟

کاملاً واضح است که گیج فشاری که عدد منفی را می خواند، مشکل دارد. به طور معمول، فشارسنج های تصفیه آب از صفر تا هر عدد مثبت متغیر است. بنابراین، اگر گیج شما عدد منفی را نشان می‌دهد، یا گیج کار نمی‌کند، یا ممکن است که کنتور ضعیف کالیبره شده باشد یا نیاز به کالیبراسیون داشته باشد.

عدد منفی روی گیج فشار

چگونه می توان فشار سنج را کالیبره کرد؟

کالیبره کردن گیج فشار نسبتاً پیچیده است. گاهی اوقات، کالیبراسیون به صورت دوره ای ضروری می باشد. (بسته به سبک و نوع گیج یا دقت موردنظر شما) برای مثال، اگر آب را در سیستمی تصفیه می‌کنید که فشار بسیار خاصی باید برآورده شود، بسیار مهم است که کنتور یا گیج شما به درستی کالیبره شده باشد. این گیج ها در طبقه بندی های دقت متفاوتی قرار دارند. در صنعت تصفیه آب، معمولاً برای مصارف مسکونی یا تجاری سبک، کالیبراسیون آنقدر لازم نیست، یا آنقدرها نیاز به دقت ندارد.

سخن پایانی – فشارسنج تصفیه آب

گیج های فشار ابزاری عالی برای اندازه گیری فشار سیستم های تصفیه آب شما هستند. این دستگاه ها کمک می کنند تا به نحوه عملکرد تجهیزات خود واقف باشیم. فشارسنج ها به طور خاص دستگاه های نظارتی برای تصفیه آب به شمار می روند. به طور خلاصه می توان گفت که گیج فشار به شما می گوید که آیا با هریک از تجهیزات یا سیستم های تصفیه آب خود مشکل دارید یا خیر!

آرام صنعت

شرکت آرام صنعت (آرام نازل) به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح در زمینه تجهیزات وابسته به صنعت آب، انواع نازل فیلتراسیون را با بالاترین درجه کیفی در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

محصولات ما با بهترین قیمت عرضه می گردند.

نازل سختی گیر رزینی ،، نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی

تولید کننده نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *