بهترین آب برای گیاهان

بهترین آب برای آبیاری گیاهان کدام است؟ آب لوله کشی یا چاه؟ (بخش اول)

هنگامی که تصمیم به آبیاری گیاهان خود می گیرید، بهتر است بدانید آبی که برای انسان بی خطر است ممکن است برای گیاه شما بی ضرر نباشد. بنابراین هنگام هیدراته کردن گیاهان باید مراقب باشید. برخی از مواد شیمیایی موجود در آب شهر و چاه می توانند در دراز مدت به گیاهان شما آسیب برسانند. در این مطلب می توانید مطمئن شوید که کدام آلاینده ها برای گیاهان مضر هستند و بهترین آب برای گیاهان چیست.

بهترین آب برای گیاهان

آیا باید از آب تصفیه شده برای گیاهانم استفاده کنم؟ شما باید از آبیاری گیاهان خود با آبی که حاوی سطوح بالایی از کلر، کلرامین، فلوراید، فلزات سنگین یا مواد معدنی سخت کننده آب است، خودداری کنید. شما می توانید با کیت تست آب خانگی یا آزمایشگاهی متوجه شوید که کدام آلاینده ها در آب خانه وجود دارد. اگر منبع آب شما حاوی کلر، کلرامین یا فلوراید است، باید قبل از آبیاری گیاهان خود از فیلتر برای حذف این آلودگی ها استفاده کنید.

در صورتی که آب باران را برای استفاده گیاهان خود جمع آوری می کنید، نیازی به فیلتر کردن آب ندارید، مگر اینکه آب باران در معرض آلودگی های مضر روی سقف، در ناودان ها یا هوای آلوده قرار گیرد. همه فیلترهای آب آلاینده های مضر گیاهان را حذف نمی کنند، بنابراین مطمئن شوید که از سیستم مناسبی برای افزایش طول عمر گیاهان خود استفاده می کنید.

بهترین آب برای گیاهان باید تا حد امکان عاری از آلودگی باشد. این خلوص را می توان با تعدادی از سیستم های تصفیه آب به دست آورد.

آب مناسب آبیاری گیاهان آپارتمانی

آیا آب لوله کشی برای گیاهان مضر است؟

برای حفظ سلامت گیاهان خود، بهتر است از آب لوله کشی تصفیه شده شهری استفاده نکنید. واحدهای های تصفیه آب، کلر و کلرامین را به آب اضافه می کنند تا باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و سایر میکروارگانیسم ها را از بین ببرند. فلوراید نیز برای جلوگیری از پوسیدگی دندان اضافه می شود. این مواد شیمیایی اگرچه برای سلامت آب هنگام مصرف انسان مفید واقع می گردند، اما برای خاک خوب نیستند. کلر و کلرامین ها باکتری های مفید خاک را از بین می برند و به مرور زمان به ریشه ها آسیب می رسانند. فلوراید رشد را متوقف می‌کند و می‌تواند در طولانی مدت آسیب قابل توجهی را به زندگی گیاه شما برساند.

چه آبی برای رشد گیاهان مناسب است؟

آیا آب چاه برای گیاهان مضر است؟ 

اگر آب خانه خود را از چاه می گیرید، ممکن است حاوی آلاینده هایی باشد که به گیاهان شما آسیب می رساند. اگر آب چاه شما حاوی غلظت بالایی از کلر، فلوراید، نیترات، نیتریت، آهن یا نمک است، باید از یک فیلتر برای محافظت از زندگی گیاه خود استفاده کنید. برخی از آلاینده های آب چاه مانند آهن می توانند از جذب مواد مغذی ریشه جلوگیری کنند. سطح PH آب شما نیز باید در نظر گرفته شود. PH خیلی زیاد یا خیلی پایین می تواند گیاهان را بد رنگ، شکننده و بی جان کند. اگر مطمئن نیستید که در آب چاه خود چه چیزی وجود دارد، آب خود را به طور حرفه ای آزمایش کنید. اگر تاکنون تصور می کردید که بهترین آب برای گیاهان شما ، آب چاه است، بهتر است در این مورد تجدید نظر نمایید.

بهترین آب برای آبیاری گیاهان باغ

روش های آزمایش آب 

آب خانه خود رامی توانید با کیت تست آب خانگی یا آزمایش آب آزمایشگاهی آزمایش کنید. کیت‌های تست خانگی به شما امکان می‌دهند آلاینده‌های خاصی را با آزمایش خود هدف قرار دهید، در حالی که آزمایش‌های آزمایشگاهی خلاصه‌تری از ترکیب آب شما ارائه می‌دهند. آب چاه باید حداقل یک بار در سال به طور حرفه ای برای باکتری های کلیفرم، نیترات ها، کل مواد جامد محلول، سطوح pH و هر گونه آلاینده خاص منطقه مورد آزمایش قرار گیرد. اگر به سادگی می خواهید آرایش کلی آب تصفیه شده شهری خود را در خانه بدانید، یک کیت تست آب خانگی ممکن است کافی باشد.

علائم یک گیاه ناسالم چیست؟ – بهترین آب برای گیاهان

بیماری هایی که یک گیاه را درگیر می کنند، از عوامل مختلفی نشأت می گیرند. آنچه که به آبیاری ناسالم مربوط می شود، می تواند با علائم ذیل همراه باشد:

  • توقف رشد
  • زرد شدن یا پژمرده شدن برگ‌ها
  • عفونت ها
  • قهوه ای شدن که از نوک شروع می شود (ترد شدن)

اگر گیاهان شما هریک از این علائم را نشان می دهند، آب خود را آزمایش کرده و سیستم تصفیه مناسب را در خانه خود نصب کنید.

در بخش بعدی این مقاله با روش های تصفیه آب خانگی برای آبیاری گیاهان آپارتمانی یا گیاهان باغ خود آشنا خواهید شد.

عرضه انواع نازل فیلتراسیون

آرام صنعت ( آرام نازل ) تولید کننده انواع نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی و انواع نازل سختی گیر برای مدل های مختلف دستگاه های فیلتراسیون می باشد. این واحد تولیدی همچنین مفتخر به تولید نازل فیلتر استخر و جکوزی با بهترین درجه کیفی است. استفاده از مواد اولیه باکیفیت در ساخت این قطعات، قیمت مناسب و ارائه مشاوره کارشناسان در هنگام خرید از ویژگی های این مجموعه است.

انواع نازل فیلتر استخر و جکوزی

نازل فیلتر استخری و جکوزی

انواع نازل فیلتراسیون (فیلتر شنی، سختی گیر و …)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *