خرید سیستم اسمز معکوس

7 نکته ای که قبل از خرید سیستم اسمز معکوس باید درنظر بگیرید!

سیستم اسمز معکوس یکی از گسترده ترین روش های فیلتراسیون است که 98 درصد مواد جامد محلول موجود در آب را حذف می کند. 7 نکته ای که هنگام خرید سیستم اسمز معکوس (RO) باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

این چند نکته ضروری را در زمان خرید سیستم اسمز معکوس بخاطر بسپارید!

قبل از خرید سیستم RO، باید به این چند نکته توجه نمایید:

1- منبع آب

سیستم اسمز معکوس از آبی که وارد خانه شما می شود، تغذیه می کند. آب تصفیه شده شهری نسبتاً عاری از مواد شیمیایی و باکتری است، اما ممکن است حاوی مواد جامد غیر آلی محلول باشد که یک سیستم RO برای کاهش آن طراحی شده است.
آب چاه خصوصی می تواند علاوه بر مواد جامد محلول، حاوی پاتوژن ها و مواد شیمیایی مضر باشد. سیستم‌های اسمز معکوس قادرند آب شهری را به خوبی تصفیه کنند. اما در مورد آب چاه، باید باکتری‌ها و ذراتی که می‌توانند غشاء را مسدود کنند، از قبل تصفیه شده باشند. اگر آب چاه آلوده به فلزات سنگین مانند آرسنیک است، برای ضدعفونی کردن آب به سیستم UV نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نحوه حذف آرسنیک از آب

2- میزان تقاضای آب

قبل از خرید سیستم اسمز معکوس در نظر بگیرید که شما و خانواده تان چقدر آب مصرف می کنید. در واقع علاوه بر میزان نوشیدن آب برای هر فرد در روز باید میزان استفاده دستگاه های یخ ساز، یخچال و سایر وسایل خود را نیز در نظر بگیرید.
حجم خروجی سیستم های اسمز معکوس معولاً یکسان نیست و به نوع دستگاهی که خریداری می نمایید، بستگی دارد. مقدار آب تولید شده در روز برحسب GPD (گالن در روز) اندازه گیری می شود. این میزان معمولاً بر روی کاتالوگ محصول درج می شود. به کمک آن متوجه خواهید شد که آیا سیستم موردنظر برای خانه شما مناسب است یا خیر!

خرید سیستم اسمز معکوس

3- فشار آب

فرآیند تصفیه آب در سیستم اسمز معکوس توسط فشار آب ورودی صورت می پذیرد. اگر فشار آب خانگی شما زیر 40 psi است، باید فشار را برای اسمز معکوس با بوستر پمپ RO افزایش دهید. اگر از منبع آب چاه استفاده می کنید، مطمئن شوید که فشار آب مخزن شما به اندازه کافی بالا تنظیم شده است تا یک سیستم RO کار کند. سطح بالای مواد جامد محلول در آب نیز باعث افزایش فشار موردنیاز برای تولید آب تمیز در یک سیستم RO می شود.

سیستم اسمز معکوس خانه های مسکونی باید درست در جایی که به آب RO نیاز دارید، نصب شود. اکثر سیستم های RO مستقیماً در زیر سینک نصب می گردند. سیستم های اسمز معکوس که برای کل خانه ساخته شده اند، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا به یک مخزن ذخیره سازی بزرگ و پمپ تقویت کننده برای تامین آب به هر نقطه از خانه نیاز خواهد بود!

نکات موردنیاز در هنگام خرید سیستم اسمز معکوس

4- نوع سبک فیلتر RO

سیستم‌های اسمز معکوس دارای سه سبک فیلتر هستند. انتخاب سبک فیلتر شما بستگی به این دارد که آیا تعمیر و نگهداری آسان، هزینه نگهداری کم یا کمترین تأثیر زیست محیطی را ترجیح می دهید.

برای RO معمولاً سه، چهار یا پنج پیش فیلتر و پس فیلتر ارائه می‌شود. غشای RO بیشتر کار حذف جامدات محلول را انجام می دهد، اما پیش فیلترها و پس فیلترهای اضافی می توانند آب را صیقل داده، دوباره معدنی کنند و کلر و رسوب اضافی را حذف نمایند. در نهایت غشاء فرسوده می شود، اما پیش فیلترها یک گذر اولیه از محیط فیلتر برای کمک به افزایش عمر غشا ایجاد می کنند.

5- میزان بودجه برای خرید سیستم اسمز معکوس

هنگام تعیین بودجه برای خرید سیستم اسمز معکوس، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید: هزینه کل سیستم چقدر است؟ هزینه نصب چقدر خواهد بود، به خصوص اگر شخصی را استخدام کنید؟ هزینه تعمیر و نگهداری مداوم چقدر است؟ این عوامل ممکن است بر انتخاب مدل مناسب تأثیرگذار باشند. قیمت یک سیستم اسمز معکوس بسته به اینکه به یکی در زیر سینک خود نیاز دارید یا برای کل خانه و یا تعداد اجزای اضافی آن، متفاوت است.

سیستم های RO کل خانه بسیار گران تر و پیچیده تر هستند. سیستم های RO زیر سینک معمولاً بسته به سبک فیلتر قیمت های مناسبت تری دارند. اگر سیستم شامل یک پمپ تقویت کننده، پمپ نفوذ، مخزن ذخیره یا پیش تصفیه باشد، هزینه افزایش می یابد.

نصب هر سیستم RO یک سرمایه گذاری است که مستلزم هزینه های تعمیر و نگهداری مداوم از جمله فیلترها و غشاهای جایگزین است. هزینه تعویض فیلتر به تعداد فیلترها بستگی دارد. به طور کلی، غشاء RO هر دو سال یکبار و فیلترها هر شش ماه تا یک سال نیاز به تعویض دارند.

6- متعادل سازی PH آب

اسمز معکوس مواد جامد محلول را از آب حذف می کند و قلیائیت را کاهش می دهد. (pH آب در این فرآیند کاهش می یابد.) در این حالت آب کمی اسیدی می شود. آب اسیدی خورنده است، اما افزودن یک فیلتر خنثی کننده اسید، مانند فیلتر کلسیتی یا فیلتر آب قلیایی، PH را افزایش می دهد و طعم معدنی خوبی به آن اضافه می کند.

متعادل سازی میزان فلیائیت در سیستم RO

7- بررسی نحوه نصب قبل از خرید سیستم اسمز معکوس

نصب اکثر سیستم های اسمز معکوس زیر سینک آسان است. با این حال، نصب یک سیستم RO زیر سینک نیاز به یک شیر آب اختصاصی دارد، به این معنی که ممکن است مجبور شوید یک سوراخ در زیر سینک خود ایجاد کنید. بهتر است از یک لوله کش برای انجام این کار کمک بگیرید.

سیستم های اسمز معکوس باید دارای یک شیر آب اختصاصی و یک اتصال تخلیه باشند تا از برگشت آب تخلیه کثیف به آب آشامیدنی تمیز جلوگیری شود.

قبل از نصب سیستم اسمز معکوس کل خانه با یک متخصص آب مشورت کنید تا مطمئن شوید که راه حل ساده تر و به همان اندازه موثرتر وجود ندارد. همچنین اطمینان حاصل کنید که براساس شرایط آب محل زندگی خود، پیش تصفیه مناسب را اعمال می کنید.

بیشتر بخوانید : تفاوت اسمز معکوس با دستگاه تقطیر

عمر سیستم های RO چقدر است؟

سیستم های اسمز معکوس معمولا بین 10 تا 15 سال عمر مفید می کنند. در حالی که خود سیستم ها طول عمر بالایی دارند، غشای RO و فیلترها نیاز به تعویض دوره ای دارند. پیش فیلترها و فیلترها باید هر 6 ماه تا 1 سال تعویض شوند. بسته به شرایط آب شما، غشا RO باید هر 2-4 سال یکبار تعویض شود.

آرام صنعت | تولید کننده محصولات کاربردی در صنعت تصفیه آب

شرکت آرام صنعت (آرام نازل) با تکیه بر توان متخصصان خلاق خود ، مفتخر به ساخت دستگاه « پارشیالیزیشن » برای نخستین بار در کشور شده است. این دستگاه کاربردی در صنعت تصفیه آب و فاضلاب با قیمت کاملاً مناسب در اختیار صاحبان فن قرار می گیرد.

این واحد تولیدی همچنین مفتخر به ساخت انواع نازل فیلتراسیون با درجه کیفی بسیار بالا می باشد.

این محصولات شامل : نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی ،، نازل سختی گیر هستند.

تولید کننده نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *