سیستم تصفیه UV

نکاتی که باید در مورد سیستم تصفیه UV بدانید!

سیستم تصفیه UV یک روش تصفیه آب قدرتمند است که از اشعه UV-C برای خنثی کردن باکتری های مضر استفاده می کند. ارگانیسم‌ها، کیست‌ها و پاتوژن‌هایی مانند ژیاردیا و سالمونلا که از نظر میکروبیولوژیکی ناایمن هستند، وقتی در معرض اشعه‌های فرابنفش قرار می‌گیرند، بی‌ضرر می‌شوند. با این حال، مانند تمام سیستم های تصفیه آب، تصفیه کننده های UV برای عملکرد موثر نیاز به تعمیر و نگهداری سالانه دارند. از تعویض سالیانه لامپ UV تا تمیز کردن اسلیو کوارتز. مراقبت خوب از سیستم UV بهترین راه برای اطمینان یافتن از عملکرد صحیح دستگاه تصفیه در مقابل باکتری ها و بیماری ها می باشد.

سیستم تصفیه آب UV

لامپ های UV طول عمر محدودی دارند، بنابراین آبی که از سیستم عبور می کند پس از گذشت بیش از طول عمر، تصفیه نمی شود. خواص میکروب کشی لامپ های UV توسط جیوه تامین می گردد.
هر لامپ UV شیشه ای حاوی دانه های جیوه است که قوس الکتریکی ایجاد می کند و آب را ضد عفونی می نماید. هنگامی که گرما به لامپ اعمال می شود، جیوه نور UV-C ساطع می کند. این اشعه ماوراء بنفش طول موج های میکروب کشی تولید می کند که قادر به خنثی کردن باکتری ها هستند. هنگامی که در معرض اشعه UV-C قرار می گیرند، باکتری ها قادر به تولید مثل نیستند. نور فرابنفش که با سوخت جیوه از لامپ UV تابش می شود، میکروارگانیسم های موجود در آب را غیرفعال می کند.

در طول عمر 9000 ساعته لامپ UV، جیوه به آرامی کاهش می یابد، زیرا گرما به آن اعمال می شود. پس از گذشت 9000 ساعت، اثربخشی جیوه به پایان رسیده است و نور ساطع شده از لامپ دیگر هیچ میکروارگانیسمی را در آب از بین نمی برد.

فیلتر کردن آب با نور فرابنفش

هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض لامپ UV است؟

لامپ های UV باید هر 12 ماه یکبار تعویض شوند. لامپ های UV تقریباً 9000 ساعت طول عمر دارند. این بدان معناست که لامپ می تواند حدود 375 روز کار کند. توصیه می شود قبل از رسیدن موعد تعویض یک لامپ جدید را خریداری نمایید.

تعویض اورینگ های سیستم UV نیز مهم است. اورینگ ها، مهر و موم بدون نشتی آب را تضمین می کنند. با این حال، با گذشت زمان، آن ها ضعیف و ضعیف تر می شوند. نصب اورینگ های جدید هنگام تعویض لامپ تضمین می کند که آب نمی تواند از محفظه خارج شود و به هیچ یک از اجزای الکتریکی سیستم آسیب برساند.

آیا استفاده از سیستم تصفیه UV برای سلامتی انسان مضر است؟

اگرچه جیوه در سطوح بالا خطرناک است، اما لامپ‌های UV فقط مقدار کمی جیوه دارند. جیوه در هیچ نقطه ای مستقیماً در معرض آب قرار نمی گیرد و هیچ خطری برای سلامتی ندارد. در حالی که جیوه همچنین می تواند اثرات زیست محیطی مضری داشته باشد، لامپ های UV را می توان با خیال راحت دور انداخت. درست مانند لامپ های فلورسنت، لامپ های UV نیز قابل بازیافت هستند. پس از بازگردانی جیوه می توان آن را مجدداً برای کاربردهای دیگر استفاده کرد.

سیستم تصفیه UV

چگونه بفهمیم لامپ UV کار می کند؟

سیستم‌های UV حاوی حسگرهایی هستند که شدت تابش UV را اندازه‌گیری می‌کنند و یک چراغ نشانگر که روشن بودن یا نبودن سیستم را نشان می‌دهد. هنگامی که این سنسورها تشخیص می دهند که نور UV آنطور که باید به اسلیو کوارتز نفوذ نمی کند، نشان می دهد که این قسمت باید تمیز شود یا اینکه لامپ باید تعویض گردد. اگر سنسورهای سیستم UV شما نشان نمی‌دهند که زمان تمیز کردن اسلیو فرا رسیده است، بهتر است خود یک برنامه منظم تمیز کردن و نگهداری از آن را تدوین کنید.

آیا سیستم های UV در هنگام قطع برق کار می کنند؟

خیر، یک سیستم UV به منبع ثابت برق متکی است. بنابراین در هنگام قطع برق کار نمی کند مگر اینکه منبع برق پشتیبان راه اندازی شود. برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی امواج الکتریکی به سیستم UV خود، توصیه می‌شود که هیچ وسیله‌ی قدرتمندی را به همان مداری که برق سیستم UV را تامین می‌کند وصل نکنید. یک محافظ ولتاژ نیز برای تمام تاسیسات UV توصیه می شود. اگر فکر می کنید در هنگام قطعی برق آب آلوده جریان یافته است، خطوط آب  را قبل از استفاده مجدد ضدعفونی و شستشو نمایید.

سیستم تصفیه UV

فروش نازل فیلتراسیون | آرام صنعت

آرام صنعت ( آرام نازل ) با هدف استفاده بهینه از منابع آبی کشور، با تولید انواع نازل فیلتراسیون در راستای انجام فرآیند تصفیه برای انواع دستگاه های فیلتر شنی ، سختی گیر و فیلتر کربنی ، باکیفیت ترین محصولات را به مشتریان ارجمند عرضه می دارد.

نازل فیلتر شنی استخر ،، نازل سختی گیر رزینی و نازل فیلتر کربنی را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

خرید نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *