مشکلات پمپ آب چاه

مشکلات رایج پمپ آب چاه و نحوه رفع آن

پمپ های موجود در یک سیستم چاه، آب جاری خانه را تأمین می کنند. با این حال، هنگامی که یک پمپ چاه به درستی کار نمی کند، در حجم ورودی آب به درون خانه اختلال ایجاد خواهد شد. در این مقاله می‌توانید پاسخ سوالات رایج در مورد مشکلات پمپ ‌های چاه آب و نحوه رفع آن را بیابید.

مشکلات رایج پمپ آب چاه و راه حل های آن

تعدادی از مشکلات رایج پمپ آب چاه به شرح ذیل است:

1- پمپاژ رسوبات توسط پمپ 

اگر پمپ آب چاه شما رسوبات را به درون مخزن پمپاژ می کند، ممکن است یکی از مشکلات زیر دلیل بروز این اتفاق باشند:

  • پمپ خیلی بزرگ است!

اگر پمپ شما بیش از حد بزرگ است، می تواند رسوبات سست و زباله را جذب کند. این باعث می شود شن و خاک وارد خطوط آب شود و به پمپ و کل سیستم چاه در طول مسیر آسیب برساند.

  • پمپ خیلی کوچک است!

اگر از پمپ شناور استفاده می کنید، باید آن را با فاصله کافی به منظور جلوگیری از کشیده شدن رسوب به داخل پمپ نصب نمایید. با این حال، اگر پمپ بدون فاصله کافی نصب شود، می تواند رسوب را به داخل پمپ کشیده و به مخزن راه پیدا کند.

مشکلات پمپ چاه آب

2- پمپاژ هوا توسط پمپ – از مشکلات پمپ آب چاه

اگر پمپ شما هوا را پمپاژ می کند یا باعث می شود جریان آب پاشیده شود، این نشان دهنده مشکل در پمپ یا خود چاه است. اگر سطح آب چاه خیلی کم باشد، پمپ ممکن است نتواند آب کافی برای مطابقت با دبی خود را جذب نماید. در نتیجه، هوا با آب مخلوط شده و باعث می گردد تا جریان آب پاشیده شود. جریان آب پراکنده همچنین می تواند نشان دهد که پمپ شما باید دوباره کار کند تا تمام هوا از سیستم آن خارج گردد.

یکی دیگر از دلایل غیرمعمول نرخ جریان کندوپاش در چاه ها، حفره های گاز است. تجمع این گازها می تواند خطر بالقوه ای ایجاد کند. بنابراین اگر در این مورد مشکوک هستید، برای بررسی بیشتر فوراً با یک متخصص تماس بگیرید.

3- پمپ به طور مداوم در حال کار 

اگر پمپ چاه شما دائماً کار می کند، این ممکن است نشان دهنده نقص در خود پمپ یا یکی دیگر از اجزای سیستم آب چاه باشد. یک پمپ دائماً در حال کار، معمولاً به دلیل یکی از موارد زیر ایجاد می شود:

  • تقاضای آب بیش از حد

اگر پمپ با حجم آب مصرفی در خانه سازگاری نداشته باشد، باید دائما کار کند. در این صورت، یا پمپ به اندازه کافی برای خانه شما بزرگ نیست یا یک دستگاه آسیب دیده در خانه وجود دارد که باعث می شود آب بیش از حد معمول مصرف گردد. اگر پمپ شما نمی تواند تقاضای خانه شما را برآورده سازد، باید یک پمپ بزرگتر در چاه خود نصب کنید.

  • سوئیچ فشار معیوب

در صورت خرابی سوئیچ فشار، به پمپ سیگنال داده می شود که در زمانی که نباید روشن یا خاموش شود. این می تواند باعث شود که پمپ به طور مداوم کار کند یا اصلا کار نکند. اگر پمپ برای مدت طولانی کار کند، ممکن است آسیب ببیند. یک سوئیچ فشار معیوب باید فوراً تعویض گردد.

  • سطح پایین آب

اگر سطح آب چاه پایین است یا خانه شما بیش از حد معمول آب مصرف می کند، پمپ دائماً برای تامین آب درون مخزن به کار خود ادامه می دهد، حتی اگر آب کافی در دسترس نباشد.

  • پمپ آسیب دیده 

یک پمپ چاه آسیب دیده ممکن است نتواند آب را با سرعت جریان مناسب پمپاژ کند. بنابراین فشار آب در داخل مخزن به اندازه کافی برای خاموش کردن پمپ افزایش نمی یابد. اگر فکر می کنید که پمپ چاه شما چنین است، فوراً آن را توسط یک متخصص بازرسی کنید.

نحوه رفع ایرادات پمپ آب چاه

4- پایین بودن فشار آب از مشکلات پمپ آب چاه 

فشار کم یک علامت رایج از مشکلات پمپ آب چاه است. این امر می تواند ناشی از بسیاری از مسائل غیر مرتبط با پمپ باشد. با این حال، دلایل فشار کم آب در سیستم چاه شامل موارد زیر است:

  • عدم تنظیم سوئیچ فشار
  • صفحه نمایش مسدود شده
  • لوله شکسته
  • به پایان رسیدن عمر پمپ چاه
  • گرفتگی شیرها و اجزا

5- پمپ دائماً در حال چرخش

پمپی که به سرعت بین روشن و خاموش شدن سوئیچ می شود، اغلب به دلیل پارگی کیسه آب در مخزن فشار ایجاد می شود. هنگامی که کیسه داخل مخزن فشار چاه پاره می شود، هوا و آب داخل مخزن دیگر از هم جدا نمی شوند. در نتیجه فشار آب داخل مخزن افزایش نمی‌یابد، بنابراین سیگنالی برای خاموش شدن پمپ دریافت نمی‌شود. با باز کردن دریچه شریدر می توانید بررسی کنید که آیا کیسه مخزن پاره شده است یا خیر. مخزن با کیسه پاره شده باید فوراً تعویض گردد.

سوئیچ پمپ

سخن پایانی – مشکلات پمپ آب چاه

در شرایط عادی، پمپ چاه باید بین 8 تا 15 سال دوام بیاورد. برخی از مدل ها می توانند 20 سال یا بیشتر نیز عمر کنند. هنگامی که پمپ چاه فرسوده شده است، نشانه هایی را از خود بروز می دهد که زمان تعویض نزدیک است. نگهداری صحیح سیستم آب چاه تضمین می کند که حداکثر طول عمر را از تمام اجزای چاه خود به دست آورید. وقتی عمر پمپ چاه شما به پایان می رسد، برخی یا همه علائم زیر را مشاهده خواهید نمود:

  • نوسانات فشار آب
  • پمپ در حال کار مداوم
  • پاشیدن جریان آب
  • وجود رسوب در خطوط آب
  • صداهای غیر معمول از پمپ
  • تغییرات در کیفیت آب
  • قبض برق بالا

اگر از علت مشکلات سیستم چاه خود مطمئن نیستید، همواره با یک متخصص مشورت نمایید.

آرام صنعت (آرام نازل) 

دستگاه های فیلتراسیون آب نیازمند قطعاتی به نام « نازل » هستند. این قطعات باید کیفیت بالایی داشته باشند تا طول عمر استفاده از آن ها بیشتر گردد.

آرام نازل ؛ تولید کننده انواع نازل سختی گیر رزینی ،، نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی ،، نازل پلاستیکی فیلتر شنی با قیمت های مناسب و بهترین کیفیت می باشد.

این مجموعه مفتخر به تولید و عرضه نازل فیلتر استخر و جکوزی می باشد. این محصولات از متریال اولیه مرغوب ساخته شده اند و طول عمر بالایی خواهند داشت.

نازل فیلتر استخر و جکوزی

نازل فیلتر استخر

نازل فیلتر استخری و جکوزی

نازل فیلتراسیون

نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *