حذف وینیل کلراید از آب

روش حذف وینیل کلراید از آب

وینیل کلرید VOC بی رنگ و قابل اشتعال است که یک جزء ضروری در تولید PVC است. وینیل کلرید به صورت تجاری تولید می شود و به طور طبیعی وجود ندارد. با این حال، وینیل کلرید از طریق تولیدات صنعتی و تخلیه فاضلاب، حوادث حین حمل و نقل یا روش های نادرست دفع در محیط آزاد می شود. وینیل کلراید که در دسته VOC ها قرار می گیرد، به دلیل خطرات سرطان‌زایی شناخته شده‌ای که دارد باعث نگرانی مردم می‌شود. در مطلب ذیل با روش حذف وینیل کلراید از آب آشنا خواهید شد.

روش حذف وینیل کلراید از آب

وینیل کلرید را می توان به طور موثر با استفاده از فیلتر کربن فعال از آب حذف کرد. فیلترهای کربن فعال متخلخل هستند و از طریق جذب، قادر به دام انداختن ذرات وینیل کلرید و حذف آن ها از آب هستند. این یک روش رایج فیلتراسیون است که برای از بین بردن آلاینده های دیگر همچون کلر و همچنین خطرات جدی تری برای سلامتی مانند سرب استفاده می شود.

فیلتر کربن فعال برای حذف وینیل کلراید از آب

بیشتر بخوانید : ترکیبات آلی فرار VOC چیستند؟

هنگام خرید فیلتر موثر برای حذف وینیل کلراید از آب به موارد ذیل توجه کنید!

در زمان خرید فیلتر آب برای حذف وینیل کلراید، به طول عمر فیلتر و آلودگی هایی که برای از بین بردن آن آزمایش شده است توجه کنید. بسیاری از فیلترهای کربن ویژه به طور خاص با کاهش VOC ساخته می شوند. فیلترهای کربن فعال در اندازه ها و کاربردهای مختلف مهندسی شده اند. آنها را می توان در یخچال نصب کرد، در زیر سینک وصل کرد یا آب را در ورودی خانه یا محل کار تصفیه کرد.

بسیار مهم است که فیلترهای آبی را که برای حذف وینیل کلرید یا سایر VOCها نصب شده اند، جایگزین مدل های قدیمی تر کنید. VOCها مانند وینیل کلرید 33 درصد سریعتر از سایر آلاینده ها محیط فیلتر کربن را اشغال می کنند. بنابراین، اگر فیلتر آبی خریداری می کنید که عمر آن 6 ماه است، احتمالاً به ظرفیت آن برای تصفیه آب برای آلاینده هایی مانند کلر اشاره دارد. تقریباً هر دو ماه یکبار باید این فیلتر را تعویض کنید تا مطمئن شوید که هنوز وینیل کلرید و سایر VOCها را از آب حذف می کند.

عوارض VOC برای بدن

وینیل کلرید با سرطان های کبد و همچنین سرطان های مغز و ریه، لنفوم و لوسمی مرتبط است. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، وینیل کلرید را در گروه آلاینده های سرطان زا طبقه بندی می کند.

وینیل کلرید

آیا سیستم اسمز معکوس، VOC ها را حذف می کند؟

سیستم‌های اسمز معکوس، VOCها را خارج می‌کنند، اما تنها در صورتی که دارای یک فیلتر پیش یا پس فیلتر کربن باشند. به خودی خود، فرآیند اسمز معکوس نمی تواند VOC ها را خارج کند. VOCها مانند اکسیژن از غشا عبور می کنند. خوشبختانه سیستم های اسمز معکوس معمولاً همراه با فیلترهای کربنی نصب می شوند. بنابراین اگر آن ها موفق به عبور از غشاء RO شوند، فیلتر کربن آن را قبل از ورود به سیستم لوله کشی آب آشامیدنی شما حذف می کند.

روش تشخیص وینیل کلراید در آب

اگر هنوز هم شک دارید که منبع آب شما در معرض وینیل کلرید قرار گرفته است یا خیر، بهتر است نمونه ای از آب آشامیدنی خانه خود را به یک آزمایشگاه معتبر تحویل دهید. اگر جواب تست مثبت باشد، باید اقدامات لازم جهت حذف وینیل کلراید از آب را جدی بگیرید!

نصب سیستم فیلتر کربن در کل خانه تضمین می کند که آلاینده VOC از تمام وسایلی که از آب استفاده می کنند حذف می شود و خطر قرار گرفتن در معرض آن از طریق حمام کردن، مسواک زدن، لباس های شسته شده یا تمیز کردن ظروف به صفر می رسد.

حذف وینیل کلراید از آب

سخن پایانی – حذف وینیل کلراید از آب

تعمیم خطرات VOCهای موجود در آب دشوار است، زیرا انواع مختلفی از آن ها وجود دارد. علاوه بر این، آزمایش گسترده‌ای برای تعیین خطرات سلامتی ناشی از بسیاری از محصولات خانگی که VOC را آزاد می‌کنند، انجام نشده است. اما، شواهدی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض VOCs عوارض جانبی منفی دارد. طبق گفته EPA، ترکیبات آلی فرار با تحریک چشم، بینی و گلو، سردرد، از دست دادن هماهنگی و حالت تهوع همراه است. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند باعث آسیب به کبد، کلیه ها و سیستم عصبی مرکزی شود. سرطان زا بودن برخی از آن ها هنوز مورد بحث است.

VOCs

واحد صنعتی آرام صنعت ( آرام نازل)

خرید آسان ، پیگیری سفارش و ارسال سریع را از این مجموعه بخواهید. پشتیبانی همه روزه از خریداران محترم انجام می شود. هر سوالی در زمینه نصب، راه اندازی و کارکرد دستگاه داشته باشید پاسخگوی شما خواهیم بود. فروش انواع نازل فیلتراسیون با بهترین درجه کیفی صورت می پذیرد.

آرام نازل تولید کننده انواع نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی ،، نازل سختی گیر با قیمت مناسب و کیفیت بالا

تولید کننده نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *