ذخیره آب باران

روش‌های ساده ذخیره آب باران و برف

جمع آوری آب باران و برف در زمستان، می تواند کاربردهای زیادی برای فصول گرم داشته باشد. این موضوع خصوصاً برای مناطقی که میزان بارش کمتر است، حائز اهمیت می باشد. از آبیاری گیاهان، شستشوی اتومبیل و … گرفته تا تهیه آب آشامیدنی بعد از نصب سیستم های تصفیه، از مزیت های ذخیره آب باران و برف می باشد. برای انجام این کار باید از ایمن ماندن مخزن جمع آوری آب در زمان یخ بندان اطمینان حاصل نمود. مخازن براساس نیاز صاحب خانه می توانند دارای حجم های متفاوتی باشند.

روش های ساده ذخیره آب باران و برف

بارش برف و باران را می توان به دو روش در بشکه یا مخزن برداشت کرد:

1- هنگامی که برف روی پشت بام شما آب می شود، از ناودان جاری می گردد. بدین طریق می توانید به سادگی برف آب شده را همچون آب باران در منابع خود ذخیره کنید.

2- اگر دمای هوا برای مدت طولانی از نقطه صفر بالاتر نرود تا برف پشت بام را ذوب کند، می توانید به صورت دستی (به کمک یک پارو) برف را به بشکه خود اضافه کنید. اگر بشکه به درستی عایق بندی شده باشد، برف در نهایت آب می شود و آب موردنیاز فصول گرم را فراهم می آورد.

ذخیره برف و آب باران

چگونه از یخ زدن مخزن آب جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از یخ زدن آب در بشکه، می توانید:

1- در آب و هوای سرد که درجه هوا برای روزهای زیادی در زیر صفر است، منبع ذخیره آب باران و برف را در فضای باز قرار ندهید. دمای انجماد مداوم نه تنها به بشکه شما آسیب می زند، بلکه سایر اجزاء مانند لوله، شیلنگ و سایر اتصالات مخزن را نیز تهدید می کند.

جلوگیری از یخ زدن شیر آب

2- هنگامی که دما در طول شب به زیر صفر می‌رسد، اجازه دهید آب به آرامی در یک سطل یا ظرف جمع‌آوری دیگر چکه کند. این کار، حرکت را به آب ذخیره شده اعمال می کند و دمایی که در آن آب یخ می زند را کاهش می دهد.

3- مخزن خود را در عایق بپیچید. این کار مخزن را در تمام طول روز از دمای انجماد و نور خورشید محافظت می کند. توجه داشته باشید که مخزن خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. این باعث می شود بشکه بیشتر مستعد رشد جلبک ها، حتی در هوای سرد شود.

4- یک پمپ به مخزن خود اضافه کنید. اگر دما به اندازه کافی پایین بیاید که چکه کردن آهسته مانع از یخ زدگی نشود، احتمالاً یک پمپ ساده برای بشکه شما مناسب تر است. این گزینه گران تر از دو گزینه قبلی است، اما زیبایی بشکه شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد و از یک قطره آهسته موثرتر است.

5- بشکه یا محل ذخیره آب باران خود را در مکانی امن ذخیره کنید. در آب و هوای بسیار سرد، مخازن زیرزمینی آب باران تنها روش قابل اعتماد برای جلوگیری از یخ زدگی است. آن ها دمای ثابتی را در طول هر چهار فصل حفظ می کنند و باعث صرفه جویی در فضای حیاط شما می شوند.

نحوه نگهداری بشکه ذخیره آب باران در زمستان

برای ذخیره سازی مناسب بشکه باران در زمستان، مراحل زیر را دنبال نمایید:

1- کلیه قطعات و ضمائم را از بشکه باران جدا کنید.

قبل از اینکه بشکه باران خود را ذخیره کنید، تمام لوازم جانبی مخزن را بردارید. اگر آب روی درب، لوله یا سایر اتصالات یخ بزند، می تواند به برجستگی های مخزن یا خود بشکه آسیب برساند. این اجزا باید جدا از مخزن ذخیره شوند.

2- بشکه ذخیره آب باران را در مکانی امن نگهداری کنید.

پس از اینکه متعلقات بشکه را جدا نمودید، می توانید آن را در مکانی امن ذخیره کنید. نگهداری مخزن در داخل خانه طول عمر آن را افزایش می دهد، اما اگر فضای داخلی کافی ندارید می توانید آن را در فضای باز نگهداری کنید. گاراژها، سوله ها و زیرزمین ها همگی مکان های بسیار خوبی برای نگهداری بشکه شما در طول زمستان هستند.

اگر بشکه باید در بیرون نگهداری شود، مطمئن شوید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. پوشش بشکه محافظت کافی از نور خورشید، باد، باران و برف را فراهم می کند. مخازن ذخیره شده در خارج از منزل نیز باید وارونه نگه داشته شوند تا اطمینان حاصل شود که باران یا برف به داخل نریزد. اگر مایع به داخل مخزن نفوذ کند، می تواند یخ بزند و پوسته بشکه را بشکند.

ذخیره آب باران و برف

آرام صنعت (آرام نازل)

شرکت آرام نازل طراح و سازنده انواع تجهیزات وابسته به تصفیه فاضلاب، می باشد. طراحی دقیق و علمی انواع نازل فیلتراسیون نظیر نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی ،، نازل سختی گیر رزینی موجب می گردد تا محصول خروجی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

پارشیالیزیشن یکی از قطعات مهم در پکیج تصفیه آب و فاضلاب می باشد که برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان این مجموعه تولید و عرضه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *