سیستم اسمز معکوس

5 ویژگی مهم سیستم اسمز معکوس

سیستم‌های اسمز معکوس خانگی یک گزینه مناسب برای شفاف سازی آب آشامیدنی به شمار می روند. این دستگاه ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند. در این مطلب 5 ویژگی ضروری سیستم اسمز معکوس را شرح می دهیم تا در هنگام خرید دستگاه، دچار هیچگونه سردرگمی نشوید!

5 ویژگی مهم سیستم اسمز معکوس

سیستم های RO تصفیه آب موجود در بازار دارای ویژگی هایی یکسانی نیستند، با این حال برخی از ویژگی ها مطلوب تر از سایرین به شمار می روند. هنگام جستجوی یک سیستم اسمز معکوس، مطمئن شوید که عملکرد، کارایی، سهولت تعمیر و نگهداری، معدنی سازی مجدد آب و استانداردهای ارتقاپذیری مورد نظر شما در یک سیستم را برآورده می سازد.

1. عملکرد سیستم اسمز معکوس

یک سیستم اسمز معکوس باید شامل تمام اجزای لازم جهت تامین آب موردنیاز باشد. این اجزا شامل اندازه غشا، پیش فیلترها و پس فیلترهایی است که برای تصفیه آب لازم است.

– اندازه غشاء

اندازه غشا یک سیستم اسمز معکوس تعیین می کند که چند گالن آب در روز می تواند تصفیه شود. اکثر سیستم های RO مسکونی دارای اندازه غشا بین 25 تا 100 گالن در روز (GPD) هستند. خانه‌هایی که ساکنان زیادی دارند حداقل به یک غشای GPD 50 نیاز دارند، در حالی که خانواده‌های کوچک احتمالاً به غشایی بیشتر از 25 GPD نیاز ندارند.

اندازه غشاء سیستم اسمز معکوس

– پیش فیلترها

سیستم های اسمز معکوس حاوی پیش فیلترهای رسوبی و کربنی هستند و آب را قبل از عبور از غشای RO تصفیه می کنند. این ها مانع از آسیب رساندن ذرات و مواد شیمیایی خاص به غشاء در طول زمان می شوند. آن‌ها همچنین کلر، طعم و بوی بد را کاهش می دهند.

اگر کیفیت آب به شدت پایین است، به پیش تصفیه قوی تری نسبت به فیلتراسیون رسوب و کربن نیاز دارید. در صورتی که از آب چاه استفاده می کنید، باید ضدعفونی کننده UV را به سیستم تصفیه آب چاه خود اضافه کنید تا تهدید باکتری ها و میکروارگانیسم ها را از بین ببرید. اگر آب خانه شما سخت است، باید قبل از سیستم اسمز معکوس، یک نرم کننده آب نصب شود.

پیش فیلتراسیون

– پس فیلترها

در یک سیستم اسمز معکوس، پس فیلتر کربن هرگونه مزه و بوی بد ناشی از کلر، کلرامین یا سایر آلاینده ها را از بین می برد. این پس فیلتر اطمینان می دهد آبی که مصرف می کنید سالم است. برخی از سیستم‌های RO مجهز به یک فیلتر تصفیه مجدد معدنی هستند که مواد معدنی مفید را به آب فیلتر شده اضافه می‌کند. مانند پس فیلتر کربن، این فیلترها برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی شما طراحی شده اند.

2. سهولت نگهداری سیستم اسمز معکوس

کلیه سیستم های اسمز معکوس به تعویض فیلتر، تمیز کردن و سایر تعمیرات نیاز دارند. تعویض کارتریج برخی از سیستم ها راحت تر از سایرین طراحی شده اند. کارتریج های تعویض سریع فقط به یک چهارم دور برای برداشتن و یک چهارم دور دیگر برای قفل کردن کارتریج جدید نیاز دارند.

برای تعویض کارتریج در محفظه فیلتر سنتی، باید محفظه را از هم جدا نموده و داخل محفظه را تمیز کنید. کارتریج را تعویض نمایید و محفظه را دوباره کنار هم قرار دهید. در حالی که این تعمیر و نگهداری هنوز ساده است، اما مراحل انجام کار در کارتریج های تعویض سریع کمتر است. در برخی از سیستم های RO، تعویض یک قطعه از مجموعه ممکن است نیاز به تعویض کل مجموعه داشته باشد.

سیستم اسمز معکوس

3. قابلیت ارتقا

ممکن است در طول زمان ، تقاضای شما بالاتر رفته و سیستم اسمز معکوس کنونی پاسخگوی نیاز شما نباشد. بنابراین باید به فکر ارتقای آن باشید. بسیاری از سیستم‌های RO از قابلیت ارتقای غشا برخوردار هستند. برخی دیگر نیز فاقد چنین ویژگی می باشند.

4. رمینرالیزاسیون

سیستم‌های اسمز معکوس، مواد معدنی را در حین عبور از غشای RO از آب جدا می‌کنند. برخی از مواد معدنی از دست رفته هم برای بدن انسان و هم برای طعم آب مفید هستند. پس فیلترهای رمینرالیزاسیون، مقداری مواد معدنی مفید را قبل از تحویل به مخزن ذخیره آب، دوباره به آب اضافه می کنند.

همه سیستم‌های RO مجهز به پس فیلتر معدنی‌سازی مجدد نیستند، اما بسیاری از سیستم‌های جدیدتر دارای یک کارتریج معدنی‌سازی داخلی هستند. اگر افزودن مجدد مواد معدنی به آب برای شما مهم است، مطمئن شوید که سیستمی با کارتریج معدنی سازی مجدد انتخاب کرده اید.

مواد معدنی موجود در آب

5. فیلترهای اختصاصی سیستم اسمز معکوس

برخی از سیستم های اسمز معکوس حاوی فیلترهای اختصاصی هستند، در حالی که برخی دیگر از فیلترهای استاندارد استفاده می کنند. فیلترهای اختصاصی با اندازه استاندارد کارتریج های RO مطابقت ندارند. در عوض، آن ها دارای اندازه منحصر به فرد هستند و ظاهر متفاوتی نسبت به فیلترهای سنتی می باشند. دو تفاوت اصلی بین فیلترهای اختصاصی و استاندارد، هزینه و در دسترس بودن است. از آنجایی که فیلترهای اختصاصی برای یک سیستم منحصر به فرد هستند، اغلب می توان آن را از یک فروشگاه تهیه کرد و این از معایب آن به حساب می آید.

آرام صنعت (آرام نازل)

جهت خرید قطعات وابسته به صنعت تصفیه آب و فاضلاب می توانید از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید. کارشناسان واحد تولیدی آرام نازل ، متریال اولیه به کار رفته در تولید قطعات را با دقت فراوان از بهترین برندهای موجود در بازار انتخاب نموده و با دستگاه‌های مجهز و پیشرفته اقدام به ساخت آن می نماید.

این واحد مفتخر به تولید انواع نازل فیلتراسیون نظیر « نازل فیلتر شنی » ،، « نازل پلاستیکی فیلتر شنی » ،، « نازل سختی گیر رزینی » و « نازل فیلتر کربنی » با قیمت‌های مناسب می باشد.

« پارشیالیزیشن » یکی از تجهیزات مهم در صنعت تصفیه آب برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان مجموعه آرام نازل طراحی ، اجرا و پیاده سازی گردیده است. برای سفارش این محصول با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

خرید نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *