نازل پلاستیکی فیلتر شنی

نازل پلاستیکی فیلتر شنی

در ساخت و طراحی فیلتر شنی ، از قطعاتی به نام نازل استفاده می شود که کاربرد این قطعه کوچک بر صاحبان صنعت تصفیه آب پوشیده نیست. از واژه نازل برای قطعاتی استفاده می شود که از عبور هر نوع جسم خارجی جلوگیری به عمل می آورند. این قطعه پرکاربرد را می توان جزو ضروری و اصلی فیلتر شنی معرفی کرد. نازل ها در فیلترهای شنی تحت فشار جهت یکنواخت سازی آب در ورودی و خروجی دستگاه ، طراحی شده اند. شکل آن به گونه ای می باشد که بتواند از گذر سنگ سیلیس از فیلتر شنی جلوگیری نماید.
نازل ها به دو دسته نازل پلاستیکی فیلتر شنی و نازل برنجی فیلتر شنی تقسیم بندی می شوند.

فیلترشنی دستگاهی است که آب را به صورت فیزیکی تصفیه نموده و کلیه ذرات معلق موجود در آن همچون گل و لای ، رنگ ، باکتری و … را از آب حذف می کند.

بیشتر بخوانید: تصفیه آب با فیلتر شنی

اجزای نازل پلاستیکی فیلتر شنی

نازل پلاستیکی فیلتر شنی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • صافی : مهم ترین قسمت نازل می باشد زیرا در این قسمت است که جلوی هر نوع جسم جامد مانند ذرات شن و ماسه و سیلیس موجود در صافی ها و سختی گیرها گرفته می شود که به طبع از گرفتگی و مسدود شدن مجرای انتقال آب جلوگیری به عمل می آید.
  • سوراخ کنترل آب : وظیفه توزیع و انتقال آب بر عهده این قسمت می باشد و در صورت پیش آمدن هر گونه مشکل در این بخش عمل توزیع به خوبی انجام نگرفته و دچار اخلال خواهد شد.
  • دنباله نازل پلاستیکی فیلتر شنی : از این قسمت برای انتقال هوا به درون نازل استفاده می شود تا بتوان آب را با هوا به صورت یکسان مخلوط کرده و ارسال نمود.

کاربردهای فیلتر شنی در صنعت

از فیلترهای شنی در صنایع و کارخانه های زیر به منظور تهیه آب تصفیه شده استفاده می گردد:

1- صنایع شیمیایی
2- استخرهای شنا
3- صنایع نساجی
4- صنایع کاغذ سازی
5- صنایع فولاد و فلزات
6- صنایع لاستیک
7- صنایع رنگ
8- صنایع پلاستیک
9- صنایع شیشه
10- صنایع غذایی
11- نیروگاه ها ، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها
12- تصفیه خانه های آب و فاضلاب

نازل پلاستیکی فیلتر شنی

کاربردهای نازل پلاستیکی فیلتر شنی

از نازل فیلتر شنی در دستگاه ها و سیستم های حرارتی و برودتی مختلف استفاده می شود. در فیلترهای کربنی ، فیلترهای شنی ، تصفیه آب های کوچک درون منازل و … از این نازل ها جهت عمل back wash ، از دست دادن و خروج ذرات سیلیس درون مخزن و توزیع یکنواخت سیال درون آن ها استفاده می شود.

فاصله بین شیارها در نازل پلاستیکی فیلتر شنی

فاصله ما بین این شیارها بستگی به اندازه نازل فیلتر شنی و همچنین نوع وسیله ای که نازل بر روی آن قرار می گیرد بستگی دارد. به طور مثال فاصله بین این شیارها در دستگاه های سختی گیر لوله های رزینی بسیار کم می باشد ، زیرا ذراتی که احتمال دارد از درون صافی متصل به این قطعات عبور کند بسیار ریز می باشد.

اما فاصله بین شیارهای نازل های تصفیه آب متصل بر روی انواع فیلترهای تصفیه سیالات ، بزرگتر از مدل مشابه نصب شده بر روی سختی گیرها است و دلیل آن اندازه بزرگ تر ذرات عبوری از دورن این فیلترها می باشد.

آرام صنعت (آرام نازل) | تولید کننده انواع نازل فیلتراسیون

آرام نازل تولید کننده انواع نازل پلاستیکی فیلتر شنی با قیمت مناسب در مدل ها و شکل های مختلف می باشد.

کیفیت بالای نازل های پلاستیکی فیلتر شنی تولید شده را تضمین می نماییم!

نازل پلاستیکی فیلتر شنی

ساخت پارشیالیزیشن – نازل فیلتر استخر و جکوزی

از سایر محصولات ما نظیر قطعه « پارشیالیزیشن » و « نازل فیلتر استخر و جکوزی » دیدن فرمایید. این محصولات با بهترین درجه کیفی تولید شده اند. شرکت آرام صنعت با تکیه بر توان متخصصان خلاق خود ، مفتخر به ساخت دستگاه « پارشیالیزیشن » برای نخستین بار در کشور شده است. این دستگاه کاربردی در صنعت تصفیه آب و فاضلاب با قیمت کاملاً مناسب در اختیار صاحبان فن قرار می گیرد.

تولید کننده پارشیالیزیشن

نازل فیلتر استخری و جکوزی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *