تصفیه آب دستگاه اسپرسوساز

چند نکته کاربردی در مورد تصفیه آب دستگاه اسپرسوساز

افرادی که به صورت حرفه ای قهوه مصرف می کنند، برخی اوقات متوجه تغییرات در طعم و مزه آن می شوند. با وجود استفاده از دانه های قهوه درجه یک، علت این تغییرات مبهم است. کمتر کسی است که احتمال دهد طعم و بوی نامطبوع قهوه به دلیل آبی است که برای استخراج طعم از این دانه‌ها استفاده می‌شود. در این حالت باید به فکر تصفیه مجدد آب منزل یا محل کار خود باشید. در این مطلب با پنج نکته مهم در خصوص سیستم تصفیه آب دستگاه اسپرسوساز صنعتی یا خانگی آشنا خواهید شد.

تصفیه آب دستگاه اسپرسوساز

آب، حدود 98 درصد از قهوه و نوشیدنی های اسپرسو را تشکیل می دهد. بنابراین تهیه قهوه از بهترین آب ضرورت دارد. وقتی مواد معدنی، مواد شیمیایی یا عناصر دیگر آب را آلوده می کنند، بر طعم نوشیدنی شما غلبه خواهد کرد. از این رو برای داشتن بهترین طعم و بوی قهوه باید آب را فیلتر نمایید.

نکات مهم در مورد فیلتراسیون آب دستگاه اسپرسوساز

در هنگام انتخاب و خرید سیستم تصفیه آب دستگاه اسپرسوساز ، این نکات را به یاد داشته باشید:

1- محتوای آب محل زندگی یا کار خود را بشناسید!

دانستن ترکیب آب، اولین قدم برای انتخاب سیستم تصفیه مناسب است. اگر بدانید چه نوع مواد شیمیایی، عناصر یا مواد معدنی در آب وجود دارد، می توانید سیستم فیلتراسیونی را انتخاب کنید که موثر و کارآمد باشد.

به عنوان مثال، اگر در محل زندگی شما از آب چاه استفاده می شود، ممکن است آهن فراوانی در آب داشته باشید. از سوی دیگر، منابع آب شهری همیشه حاوی کلر یا کلرامین هستند که باید قبل از استفاده از آب در قهوه یا اسپرسو، حذف شوند.

اگر از آب چاه استفاده می کنید، باید سالانه آب چاه خود را آزمایش کنید. برخی از شهرستان‌ها آزمایش چاه رایگان ارائه می‌دهند. اگر به منبع آب شهری متصل هستید، می‌توانید از کیت‌های تست خانگی برای آزمایش آلاینده‌های خاص در آب استفاده کنید یا نمونه آب را به یک آزمایشگاه تأیید شده ارسال نمایید.

سیستم فیلتراسیون آب قهوه ساز

2- همیشه کلر را از آب دستگاه اسپرسوساز حذف کنید!

اگر از آب تصفیه شده شهری در خانه یا کافی شاپ خود استفاده می کنید، آب شما حاوی کلر و کلرامین است. اگر می خواهید یک فنجان قهوه باکیفیت تولید کنید، این مواد شیمیایی باید حذف شوند. کلر و کلرامین را می توان با یک فیلتر کربن فعال ساده، مانند فیلتر یخچال، فیلتر کربن زیر سینک یا فیلتر پارچ آب، کاهش داد. سیستم‌های اسمز معکوس (RO)، یک روش پیشرفته‌تر تصفیه آب، کلر، کلرامین‌ها و سایر آلاینده‌ها به شمار می روند.

در جدول ذیل، لیستی از مواد و آلاینده هایی که توسط دو دستگاه تصفیه آب فیلتر کربن فعال و اسمز معکوس حذف می شوند، عبارتند از :

فیلتر کربن فعال اسمز معکوس
کلر کلر
کلرامین کلرامین
تری هالومتان ها فلوراید
علف کش ها و آفت کش ها علف کش ها و آفت کش ها
آهن (در صورت تایید) رسوب
سرب (در صورت تایید) آرسنیک
مزه و بوی بد PFAS
VOCs
ذرات میکروپلاستیک 
نمک
فلزات سنگین

3- محتوای مواد معدنی را مدیریت کنید!

محتوای بیش از حد مواد معدنی موجود در آب، طعم آن را غلیظ تر می کنند در نتیجه بر روی قهوه شما تاثیر می گذارند. سیستم تصفیه آب ایده آل برای دستگاه اسپرسوساز به شما این امکان را می دهد که محتوای معدنی باقی مانده در محصول نهایی را کنترل کنید.

اگر منبع آب خانه شما حاوی تعادل خوبی از مواد معدنی باشد، برای یک فنجان قهوه یا اسپرسو عالی فقط به یک فیلتر کربن فعال نیاز خواهید داشت. اگر مواد معدنی ناخواسته یا بیش از حد در آب خود دارید، بهتر است از یک سیستم اسمز معکوس با یک فیلتر تصفیه مجدد مواد معدنی استفاده کنید. این سیستم ها آب را از اکثر ناخالصی ها پاک می کنند و تعادل ایده آلی را برای استخراج فراهم می آورند.

بهترین مواد معدنی برای تهیه خوشمزه ترین قهوه چیست؟

طبق گفته انجمن قهوه تخصصی (SCA)، آب ایده آل برای قهوه حاوی مواد معدنی زیر است:

TDS (کل جامدات محلول): 250-75 ppm

سختی کلسیم: 1-5 دانه یا 250-17 ppm

قلیائیت کل: نزدیک به 40 ppm

pH: 6.5-7.5

سدیم: نزدیک به 10 ppm

تصفیه آب دستگاه اسپرسوساز

4- از رسوب آهک در دستگاه خود جلوگیری کنید!

اگر در منطقه ای با آب سخت (حاوی کلسیم و منیزیم) زندگی می کنید، علاوه بر اینکه رسوب ممکن است به دستگاه اسپرسوساز شما آسیب برساند، طعم قهوه را نیز تغییر می دهد.

در حالت ایده‌آل، منیزیم و کلسیم باید از آب حذف شوند. پس از این کار میزان منیزیم استاندارد را می‌توان توسط یک فیلتر معدنی‌سازی، مجدداً وارد آب نمود. معدنی سازی مجدد مهم است، زیرا به شما امکان می دهد مواد معدنی را به اندازه اضافه کنید تا طعم قهوه شما را بهبود بخشد.

بهترین روش برای حذف مواد معدنی سخت کننده از آب، نرم کننده آب است. شما می توانید سختی را با سیستم اسمز معکوس حذف کنید، اما غشای RO در نتیجه آسیب خواهد دید. یک نرم کننده آب می تواند تمام آبی که وارد خانه یا محل کار شما می شود را تصفیه کند و از لوله کشی، لوازم خانگی و سیستم های تصفیه آب محافظت کند. در طول فرآیند نرم شدن، نمک به آب اضافه می شود، بنابراین باید مطمئن شوید که سیستم تصفیه آب که استفاده می کنید می تواند این نمک را قبل از تلخ شدن قهوه یا اسپرسوی شما حذف کند.

آرام صنعت (آرام نازل)

شرکت آرام نازل طراح و سازنده انواع تجهیزات وابسته به تصفیه فاضلاب ، می باشد. طراحی دقیق و علمی انواع نازل فیلتراسیون نظیر نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی ،، نازل سختی گیر رزینی موجب می گردد تا محصول خروجی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

پارشیالیزیشن ” یکی از قطعات مهم در پکیج تصفیه آب و فاضلاب می باشد که برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان این مجموعه تولید و عرضه شده است.

خرید نازل فیلتر شنی

شما عزیزان می توانید انواع نازل فیلتر استخر و جکوزی را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

نازل فیلتر استخری و جکوزی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *