کیت تست آب

بررسی انواع کیت تست آب خانگی ، مزایا و معایب هریک

برای بررسی سطوح آلودگی در استخر، چاه، آکواریوم، جکوزی یا شیر آب نیاز به استفاده از روش های صحیح و مدرن می باشد. در حال حاضر مدل های مختلفی از کیت های تست آب خانگی به بازار عرضه شده اند که نتایج تقریباً درستی را ارائه می نمایند. در مطلب ذیل با بررسی انواع کیت های تست آب خانگی ، مزایا و معایب هریک را بیان نموده و شما را با مدل های مختلف آن آشنا می نماییم.

کیت تست آب خانگی چیست؟

این محصولات نسبت به تست های آزمایشگاهی ارزان تر هستند و استفاده از آن ها ساده تر می باشد. کاربرد آن ها اغلب برای زمانی است که نیاز به آزمایش جامع با دقت زیاد نیست. رایج ترین موارد استفاده از کیت های تست آب در خانه شامل نظارت بر چاه، استخر، وان آب گرم و آکواریوم می باشد.

کیت تست آب خانگی

انواع کیت تست آب خانگی

سه نوع اصلی کیت تست در خانه وجود دارد:

  • نوارهای تست
  • کیت های تست مایع
  • دستگاه های تست دیجیتال

هر کدام براساس هزینه، راحتی و دقت، مزایای خاص خود را در برنامه های خاص ارائه می دهند.

نحوه عملکرد نوار تست آب

نوارهای تست رایج ترین نوع کیت تست آب در خانه به شمار می روند. برخی از این نوارها رنگ های مختلفی را براساس میزان آلودگی نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر به دستگاهی متصل می شوند که اطلاعات آلاینده را مشخص می نماید.

برخی از کیت‌های تست در پیکربندی‌هایی عرضه می گردند که می‌توانند چندین آلاینده را با یک نوار آزمایش کنند اما برخی دیگر تنها برای آزمایش یک آلاینده خاص کاربرد دارند. به عنوان مثال نوارهای تست 4 در 1؛ سطوح کل کلر، کلر آزاد، قلیائیت کل و pH را در یک نوار مشخص می نمایند.

نوار تست آب

نحوه عملکرد کیت های تست مایع

استفاده از این محصولات، کمی دشوارتر از نوارهای تست می باشد، اما همچنان نتایج سریعی را ارائه می دهند. برای استفاده از این کیت ها، کافیست یک ویال را با مقدار توصیه شده آب در هر کیت تست پُر کنید. سپس تعداد توصیه شده از محلول آزمایش مایع را به ویال اضافه کنید. مایع به سرعت بر اساس سطح آلودگی نمونه تغییر رنگ می دهد.

هرچه رنگ مایع تیره تر باشد، pH یا سطح آلودگی بالاتر است. کیت های تست مایع اغلب برای آزمایش سطح کلر و pH آب استخر استفاده می شوند. در صورت استفاده صحیح، کیت های تست آب مایع می توانند نتایج بسیار دقیقی ارائه دهند.

با این حال، استفاده از این کیت ها آسان تر از نوارهای تست یا کیت های تست دیجیتال است. اگر محلول آزمایشی بیش از حد به آب اضافه شود، نتایج آزمایش نادرست خواهد شد. به همین ترتیب، اگر ویال با آب بسیار کم پر شود، آزمایش نتیجه درستی را ارائه نخواهد کرد. مانند نوارهای تست، کیت های تست مایع برای تعیین سطح آلودگی به تفسیر رنگ کاربر متکی هستند. در شرایط نوری خاص، این می تواند منجر به اشتباه خواندن نتایج آزمایش شود.

کیت تست آب خانگی

مزایا

  • ارزان تر از دستگاه های تست دیجیتال
  • ارائه نتایج سریع
  • دقیق تر از نوارهای تست

معایب 

  • زمان بیشتری برای تست نسبت به نوارهای تست نیاز دارد.
  • سخت تر از کیت نوار تست آب
  • می تواند تحت تأثیر شرایط نوری قرار گیرد.
  • به تفسیر کاربر از نتایج نیاز دارد.

نحوه عملکرد دستگاه های دیجیتال تست آب

این مدل دقیق ترین نوع کیت تست آب در خانه به شمار می رود. مزیت اصلی آن دقت نتایج تست است. دستگاه های تست دیجیتال نه تنها نتایج دقیقی را ارائه می دهند، بلکه اعداد مشخصی را نیز ارائه می دهند که نشان دهنده سطوح آلودگی در آب است.

دستگاه های دیجیتال تست آب

مزایا

  • توانایی دستگاه برای آزمایش انواع مختلفی از آلاینده ها
  • نتایج بسیار دقیق
  • قرائت های عینی و غیر تفسیری کیت تست آب
  • آزمایش TDS (کل مواد جامد محلول)، شوری و ORP (پتانسیل کاهش اکسیداسیون)

معایب 

  • بسیار گران تر از نوارها و کیت های تست مایع است.
  • اغلب مختص آلاینده های خاصی می باشند.

چه زمانی آب نیاز به آزمایش دارد؟

کاربردهای متعدد آب نیاز به آزمایش منظم آن برای دستیابی به نتایج مطلوب را دارد. صاحبان خانه هایی که آب را از چاه دریافت می کنند، بزرگترین جمعیتی هستند که نیاز به آزمایش مداوم آب دارند. آب چاه باید سالانه آزمایش شود و همچنین هر زمانی که به نظر می رسد تغییری در طعم، ظاهر یا عطر آب وجود داشته باشد. این بررسی‌های سالانه باید برای باکتری‌های کلیفرم، نیترات‌ها، کل جامدات محلول، سطوح pH و هر گونه آلاینده‌ای خاص برای منطقه مورد آزمایش قرار گیرد.

آزمایش آکواریوم ها به طور منظم برای تنظیم pH، نیترات ها، نیتریت ها، آمونیاک و سایر سطوح آلاینده حائز اهمیت است. منظم بودن این آزمایش ها بر اساس زمان های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، یک مخزن در ابتدای چرخه نیتروژن باید به مراتب بیشتر از یک مخزن استقرار یافته آزمایش شود. مرگ و بیماری ماهی نیز در منظم بودن آزمایشات نقش دارد.

از دیگر کاربردهای رایج آزمایش آب می توان به استخرها و جکوزی های خانگی اشاره نمود. مهم ترین نگرانی اولیه در مورد سطوح کلر و pH آب است. این‌ها باید به طور مرتب آزمایش شوند تا اطمینان حاصل شود که سطح کلر برای از بین بردن باکتری ها بهینه است و سطح pH به سطوح استخر یا وان آب گرم آسیب نمی رساند. در نتیجه استفاده از کیت تست آب ضروری می باشد.

انواع کیت تست آب خانگی

آرام صنعت (آرام نازل)

جهت خرید قطعات وابسته به صنعت تصفیه آب و فاضلاب می توانید از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید. کارشناسان واحد تولیدی آرام نازل ، متریال اولیه به کار رفته در تولید قطعات را با دقت فراوان از بهترین برندهای موجود در بازار انتخاب نموده و با دستگاه‌های مجهز و پیشرفته اقدام به ساخت آن می نماید.

این واحد مفتخر به تولید انواع نازل فیلتراسیون نظیر « نازل فیلتر شنی » ،، « نازل پلاستیکی فیلتر شنی » ،، « نازل سختی گیر رزینی » و « نازل فیلتر کربنی » با قیمت‌های مناسب می باشد.

« پارشیالیزیشن » یکی از تجهیزات مهم در صنعت تصفیه آب برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان مجموعه آرام نازل طراحی ، اجرا و پیاده سازی گردیده است. برای سفارش این محصول با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تولید کننده نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *