لوله های آب سربی

آیا لوله های آب سربی خطرناک هستند؟

در حالی که سمیت سرب به خوبی شناخته شده است، اثرات آن بر منابع آب کمتر مورد بحث قرار می گیرد. در حالیکه استفاده از لوله‌ های آب سربی منسوخ شده است، اما هنوز هم در لوله کشی های قدیمی منازل، مدارس، بیمارستان ها، کارگاه ها و … مشاهده می شوند.

استفاده از لوله های آب سربی چه زمانی ممنوع شد؟

استفاده از لوله‌های سربی و لحیم کاری از سال 1986 ممنوع شد. با این حال، سیستم های لوله کشی قدیمی و خطوط خدمات از این ماده استفاده می نمایند.برای تعیین اینکه آیا لوله های خانه شما از سرب ساخته شده اند، بهتر است خودتان لوله را بررسی کنید یا آب را آزمایش نمایید. (برای تجزیه و تحلیل جامع تر آن را به آزمایشگاه ارائه دهید.)

نحوه تشخیص لوله های آب سربی

برای تست لوله های آب خانه، از یک سکه، پیچ گوشتی یا ابزاری مشابه استفاده کنید و به آرامی خوردگی و کثیفی در قسمت بیرونی لوله را خراش دهید. پس از این کار لوله سربی نقره ای و براق آشکار خواهد شد. همچنین می توانید یک آهنربا بردارید و آن را به قسمت بیرونی لوله بزنید. اگر لوله از سرب باشد، آهنربا به آن نمی چسبد.

ضررهای استفاده از لوله های آب سربی

آیا لوله های آب سربی خطرناک هستند؟

بله، لوله های سربی و لحیم کاری منابع آب آشامیدنی را آلوده می کند و باعث ایجاد علائم مختلف بیماری در گروه های سنی مختلف می شوند. سرب یک فلز بسیار سمی است و قرار گرفتن در معرض آن به ویژه برای کودکان و زنان باردار خطرناک می باشد.

علائم قرار گرفتن در معرض سرب

علائم مسمومیت با سرب در کودکان، زنان باردار و سایر بزرگسالان متفاوت است. در بیشتر موارد مرتبط با آب آشامیدنی، این علائم نتیجه قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در سطوح کم آلودگی است.

علائم قرار گرفتن در معرض سرب در کودکان:

  • آسیب به مغز و سیستم عصبی
  • ناتوانی های یادگیری
  • اختلال کمبود توجه (ADD)
  • تاخیر در رشد ذهنی و جسمی
  • اختلال شنوایی
  • کم خونی

علائم قرار گرفتن در معرض سرب در بزرگسالان:

  • افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا
  • آسیب کلیه
  • مشکلات تولید مثل

آیا استفاده از لوله های آب سربی منسوخ شده اند؟

اگر لوله های سربی دارم چه کار کنم؟

اقدام ایده آل در صورت داشتن لوله های سربی این است که سیستم لوله کشی خانه خود را به طور کامل با لوله کشی ساخته شده از مواد بدون سرب جایگزین کنید. لوله کشی از متر تا خانه باید توسط صاحب خانه انجام شود. با این حال، این برای همه جوامع صدق نمی کند. اگر از مالکیت خط خدمات خود مطمئن نیستید، با شرکت آب محلی خود مشورت نمایید.

به دلایل بسیاری، این برای اکثر صاحبان خانه غیرممکن است. بهترین اقدام بعدی نصب یک سیستم تصفیه آب نقطه مصرف در خانه شما می باشد. در حالی که سیستم های تصفیه آب نقطه ورود (کل خانه) برای تامین آب تصفیه شده کل یک خانه عالی هستند، نباید برای حذف سرب از آب استفاده شوند. این به این دلیل است که لوله های سربی بین سیستم کل خانه و شیر آب یا فیکسچر قرار دارند. در نتیجه، سرب پس از تصفیه به داخل آب می‌رود. برخی از رایج‌ترین سیستم‌هایی که برای تصفیه سرب استفاده می‌شوند عبارتند از اسمز معکوس، دستگاه‌های تقطیر آب و فیلترهای کربن فعال که دارای گواهی حذف سرب هستند.

دستگاه اسمز معکوس خانگی

آیا جوشاندن آب دارای سرب کار صحیحی است؟

خیر، جوشاندن آب بسیاری از میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین می برد، اما فلزات یا مواد شیمیایی را از بین نمی برد. از آنجایی که آب هنگام جوشاندن به صورت بخار از بین می رود، جوشاندن آب باعث افزایش غلظت این آلودگی ها می شود. همچنین سرب در آب گرم سریعتر از آب سرد حل می شود، بنابراین گرم کردن آب در واقع سرب موجود در آب را خطرناک تر می کند.

آیا استفاده از نرم کننده های آب، سرب را حذف می کند؟

خیر، از نرم کننده های آب برای حذف کلسیم و منیزیم از آب استفاده می شود تا از آسیب های ناشی از رسوب آهک جلوگیری شود. آنها هیچ تاثیری بر سطح سرب در آب ندارند. در عوض، از یک روش تصفیه طراحی شده برای حذف سرب، مانند اسمز معکوس، تقطیر، یا فیلتر کربن با قابلیت کاهش سرب استفاده کنید.

آرام صنعت (آرام نازل)

برای خرید انواع نازل فیلتراسیون (( نازل فیلتر شنی ،، نازل سختی گیر و نازل فیلتر کربنی )) متناسب با دستگاه فیلتراسیون خود می توانید قبل از خرید با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید. واحد صنعتی « آرام نازل » یکی از فعالان در حوزه تولید محصولات باکیفیت است که با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این محصولات تولید داخل، از بهترین متریال اولیه ساخته می شوند و کیفیت تایید شده ای دارند.

انواع فیلتر استخر و جکوزی را با بهترین درجه کیفی از واحد صنعتی « آرام نازل » سفارش و خریداری نمایید. این محصولات دوام زیادی دارند و از استحکام کافی برخوردارند.

نازل فیلتر استخری و جکوزی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *