فیلتر هوای یخچال

آیا استفاده از فیلتر هوای یخچال ضرورت دارد؟

فیلتر هوای یخچال محصولی است که آلاینده های موجود در هوای داخل یخچال را پاکسازی می نماید. این فیلتر در پنل پشتی یخچال تعبیه شده است تا هوای ورودی و همچنین هوای گردشی داخل آن را خوشبو و تمیز کند. فیلتر یخچال بسیار شبیه فیلتر هوای داخل خانه است اما در حذف ناخالصی هایی که می تواند باعث فاسد شدن غذا شود، تخصص دارد. در مطلب ذیل می توانید اطلاعاتی در مورد نحوه کارکرد این نوع فیلتر و مزایای استفاده از آن اطلاعاتی را کسب نمایید.

آیا فیلترهای هوا برای یخچال شما ضروری هستند؟

فیلتر هوای یخچال یکی از فراموش شده ترین انواع فیلترهای خانه است. در حالی که ممکن است بیشتر نگران فیلترهایی باشید که آب مصرفی را تصفیه می کنند، اما حفظ فیلترهای هوا می تواند به اندازه تعویض فیلتر آب مهم باشد.

هوای راکد می‌تواند سبب رشد باکتری‌ها در یخچال شود و آن ها را به سطح غذاهایی که از آن لذت می‌برید منتقل کند. این باکتری ها می توانند سبب بیماری های عفونی گوارشی شوند. لذا این فیلتر یک راه ساده و ارزان برای کاهش خطر آلودگی باکتریایی در یخچال شما است. باید گفت استفاده از این نوع فیلتر برای کسانی که آسم یا سیستم ایمنی ضعیف دارند، ضروری تر است.

فیلتر هوای یخچال چگونه کار می کند؟

این فیلتر مبتنی بر کربن ساخته شده است و باکتری ها را هنگام عبور به دام می اندازد. این فیلتر در کاهش بوهای اسیدی و بازی رایج در غذاهای یخچالی تخصص دارد.

فیلترهای هوا در قسمت ورودی هوای یخچال قرار می گیرند. هنگامی که هوا به داخل یخچال مکیده می شود، از توری کربن عبور می کند. این عمل پس از به گردش درآمدن دوباره هوا مجددا تکرار شده و هوا را از هرگونه آلودگی که در داخل یخچال جمع‌شده است، پاک می‌کند.

فیلتر هوای یخچال

فیلترهای هوای یخچال چه چیزی را حذف می کنند؟

فیلترهای هوا ؛ ذرات معلق، سالمونلا، لیستریا، قالب، مخمر، باکتری های موجود برروی میوه های شسته نشده و گوشت‌های خام را در صورت نگهداری نادرست یا نگهداری طولانی مدت، می‌توانند از محیط یخچال شما حذف نمایند.

آیا همه یخچال ها دارای فیلتر هوا هستند؟

خیر. برای اینکه بدانید یخچال شما از فیلتر استفاده می کند، دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید. این قطعات معمولاً در بالای پنل پشتی قرار می گیرند. اکثر یخچال های تولید شده در دهه گذشته با فیلتر هوا کار می کنند، اما برخی از مدل های قدیمی تر نیز سازگار هستند.

مزایای فیلتراسیون هوا چیست؟

  • ضایعات غذایی کمتر و صرفه جویی در هزینه ها
  • ماندگاری طولانی‌تر مواد غذایی
  • طعم بهتر غذا
  • جلوگیری از تحمیل طعم و بو برخی غذاها به برخی دیگر
  • عدم انتشار بوی نامطبوع خصوصاً در لحظه باز شدن درب

فیلتر هوای یخچال

فیلتر هوای یخچال هر چند وقت یکبار باید تعویض شوند؟

این نوع فیلترها شش ماه پس از نصب ممکن است با ذرات آلوده کننده مسدود شوند. مادامی که فیلتر مسدود می گردد، یخچال انرژی بیشتری برای کشیدن هوا به داخل دستگاه مصرف می کند. در نتیجه مصرف برق افزایش می یابد.

یک راه آسان برای یادآوری تعویض فیلتر هوای یخچال این است که هر بار که فیلتر آب آن را تعویض می کنید، اینکار را انجام دهید. هر دو فیلتر باید هر شش ماه یک بار تعویض شوند، بنابراین تعویض همزمان آن ها می تواند به حفظ خلوص هوا و آب کمک کند. همچنین باید چراغ های نشانگر فیلتر را پس از تعویض فیلترها به عنوان یادآوری اضافی تنظیم مجدد کنید.

تعویض فیلتر یخچال

آیا جوش شیرین جایگزین خوبی برای فیلتراسیون است؟

یکی از روش های رایج و عمومی برای کاهش بو در یخچال، قرار دادن مقداری جوش شیرین در داخل یخچال است. این روش، برخلاف فیلتر هوا، محدود به قسمت کوچکی از یخچال است و به سادگی موثر نیست. بنا به نظر متخصصان، فیلترها پانزده برابر بیشتر از جوش شیرین در از بین بردن بوی بد موثر هستند. جوش شیرین همچنین نمی تواند ذرات را از هوای ورودی یخچال خارج کند و به این آلاینده ها اجازه می دهد غذا را آلوده سازند.

باید گفت برای یخچال هایی که فیلتر روی آن ها نصب نمی شود، استفاده از جوش شیرین با تأثیر کم بهتر از عدم استفاده از آن می باشد.

آرام صنعت شرکت پیشتاز در زمینه تولید نازل فیلتراسیون

آرام نازل یکی از واحدهای تولیدکننده تجهیزات و قطعات موردنیاز صنعت تصفیه آب صنعتی می باشد. استخرهای پرورش ماهی ، کارگاه های تولیدی ، استخرهای شنای خصوصی و عمومی و … از موارد استفاده کننده از دستگاه های تصفیه آب می باشند. این دستگاه ها عبارتند از:

  • فیلتر شنی
  • فیلتر کربنی
  • سختی گیر رزینی

یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در این دستگاه ها، نازل است. این نازل ها باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا کارایی دستگاه کاهش نیابد. آرام نازل تولید کننده این محصولات از جمله انواع نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی و نازل سختی گیر رزینی از بهترین متریال اولیه است.

تولید کننده نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *