جدیدترین فناوری های تصفیه فاضلاب

جدیدترین فناوری های تصفیه فاضلاب

با افزایش جمعیت جهان، تصفیه فاضلاب به طور تصاعدی اهمیت بیشتری پیدا می کند. ما نه تنها باید ابزاری برای تصفیه آب پیدا کنیم که ردپای کربن کمتری از خود به جای بگذارد، بلکه باید راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای دفع محصول جانبی آب‌گیری لجن فاضلاب را نیز بیابیم. در این مطلب با ” جدیدترین فناوری های تصفیه فاضلاب “ آشنا خواهید شد.

جدیدترین فناوری های تصفیه فاضلاب

چه فناوری های جدیدی برای تصفیه فاضلاب در حال توسعه هستند؟ چند فن‌آوری جدید و هیجان‌انگیز تصفیه فاضلاب ذیل، به مرحله عملیاتی رسیده اند.

  • اکسیداسیون پیشرفته
  • سلول های سوختی میکروبی
  • تکنولوژی غشایی
  • جذب
  • هضم بی هوازی
  • بیوراکتورهای غشایی
  • مدیریت لجن
  • هیدرولیز حرارتی
  • اولترافیلتراسیون

هیدرولیز حرارتی

فناوری هیدرولیز حرارتی سه هدف را انجام می دهد: تصفیه فاضلاب، کاهش محصولات جانبی زباله و تولید بیوگاز. تصفیه خانه های فاضلاب سنتی باید برای مقابله با مقادیر زیادی لجن تولید شده در طی فرآیند تصفیه فاضلاب صنعتی برنامه ریزی بهتری را به عمل آورند. از سوی دیگر، کارخانه های هیدرولیز حرارتی، لجن را به عنوان زباله تعریف نمی کنند، بلکه آن را منبع ارزشمند انرژی می دانند.

پس از تصفیه فاضلاب و جمع آوری لجن، تولید بیوگاز آغاز می شود. لجن در خمره های بزرگ گرم و فشرده می شود. دماهای مورد نیاز بین 160 تا 165 درجه سانتیگراد و فشار موردنیاز در هر نقطه از فشار بالا 7 تا 11 یا 12 بار است.

این روش به زمین‌های بزرگی برای هر نیروگاه نیاز دارد و باید هر روز مقادیر زیادی فاضلاب به آن وارد شود تا بیوگاز کافی برای ماندگاری تولید شود. با این حال، برای شهرداری‌های بزرگ، هیچ یک از این دو مورد نیاز به طور کلی یک مسئله نیست و تولید بیوگاز می‌تواند یک جریان درآمد قابل توجه باشد.

سیستم فیلتراسیون آب

سلول های سوختی میکروبی از جدیدترین فناوری های تصفیه فاضلاب

فناوری دیگری که سه عملکرد را به طور همزمان انجام می دهد، فناوری سلول های سوختی میکروبی (MFC) است که از باکتری ها برای تمیز کردن فاضلاب استفاده می کند. جالب‌تر این واقعیت است که محصول جانبی مصرف باکتری‌ها از لجن فاضلاب، الکترون‌های باردار است که می‌توانند به الکتریسیته تبدیل شوند. دانشمندان قبلاً موفق شده اند مقادیر قابل توجهی الکتریسیته را در شرایط آزمایشگاهی با گرفتن الکترون های تولید شده در طی اکسیداسیون باکتریایی و انتقال آن ها به یک الکترود تولید کنند. اگر بتوان فناوری MFC را در مقیاس بزرگ تولید کرد، سوخت های فسیلی کمتری برای تولید برق مورد نیاز خواهد بود.

تصفیه فاضلاب فتوکاتالیستی خورشیدی

یکی از بزرگترین موانع در مورد تصفیه فاضلاب، تصمیم گیری در مورد لجن تولید شده است. تصفیه فاضلاب فتوکاتالیستی خورشیدی می تواند مقادیر لجن را تا بیش از 80 درصد در مقایسه با سیستم های تصفیه فاضلاب سنتی کاهش دهد. لجن، همچنین به عنوان “محتوای آلی” شناخته می شود، به دلیل فرآیند تجزیه میکروبی – اکسیداسیون – به نام “تابش خورشیدی” به طور چشمگیری توسط یک سیستم فوتوکاتالیستی کاهش می یابد. تابش خورشیدی یک اثر هم افزایی است که وقتی با پراکسید هیدروژن ترکیب می شود، مقدار کربن موجود در لجن را کاهش می دهد – کربن عنصر اصلی در محتوای آلی است.

جدیدترین فناوری های تصفیه فاضلاب

جذب از جدیدترین فناوری های تصفیه فاضلاب

جذب سطحی فرآیند انتقال اتم ها یا مولکول ها از یک ماده مایع به یک سطح جامد است. ارزش این انتقال در تصفیه فاضلاب واضح می باشد – می تواند آثار فلزات سنگین و سایر مواد مضر را در سطح مولکولی حذف کند. استقرار جذب سطحی در تاسیسات تصفیه فاضلاب نیازی به هزینه بالایی ندارد. می توانید از موادی مانند خاک اره در یک دستگاه فیلتراسیون استفاده کنید و فرآیند جذب را تکمیل کنید. درک انواع خاصی از مولکول‌ها و اتم‌هایی که می‌خواهید حذف کنید و بر این اساس مواد جذب را انتخاب کنید، مهم است.

فناوری غشایی (MT) 

این روش که یکی از جدیدترین فناوری های تصفیه فاضلاب به شمار می رود، شامل رویکردهای مهندسی و علمی مرتبط برای انتقال اجزا، گونه‌ها یا مواد از طریق غشاها می‌باشد. این تکنیک به طور کلی برای توضیح فرآیندهای مکانیکی برای جداسازی جریان های گاز یا مایع اتخاذ می شود. غشاها به عنوان یک مانع لایه نازک برای جداسازی اختلاف اندازه طبقه بندی می شوند که معمولاً با تصفیه های شیمیایی و بیولوژیکی ادغام گردیده یا به عنوان یک سیستم مستقل در تصفیه ثانویه فاضلاب به کار می روند.

برای یک مکانیسم غشایی معمولی، اغلب یک نیروی محرکه مانند یک مانع نیمه تراوا وجود دارد که سرعت حرکت اجزا را با نفوذ جزئی کنترل می‌کند. نفوذ و رد انتخابی تابعی از اندازه منافذ غشاء و میل ترکیبی شیمیایی می باشد که اجازه می دهد تا یک جریان محصول عاری از اجزای هدف گردد.

جدیدترین فناوری های تصفیه فاضلاب

آرام صنعت (آرام نازل)

این واحد صنعتی با مجهز کردن لاین تخصصی خود به دستگاه های مجهز و پیشرفته، جدیدترین محصولات را در اختیار صاحبان صنایع قرار می دهد. ما یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان انواع نازل فیلتراسیون برای دستگاه های فیلتر شنی، فیلتر کربنی و انواع فیلتر استخر و فیلتر جکوزی هستیم. کلیه محصولات که از بهترین متریال اولیه تولید می شوند، کارایی بالایی در این حوزه دارند و با بهترین قیمت عرضه می گردند. این محصولات شامل موارد ذیل می باشند:

 نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر استخر و جکوزی ،، نازل فیلتر کربنی و نازل سختی گیر رزینی ،، پارشیالیزیشن (برای اولین بار در کشور)

خرید نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *