کاربرد فیلتر شنی

فیلتر شنی و کاربرد آن در صنعت | نازل فیلتر شنی

فیلتر شنی از متداول ترین روش های حذف مواد زائد موجود در آب است که می تواند در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از آب را پالایش نماید.
امروزه کاربرد فیلتر شنی به عنوان یکی از تجهیزات موثر در حذف ذرات فیزیکی معلق موجود در آب بسیار گسترده می باشد و اساس کار آن اینگونه است که با ورود آب از قسمت فوقانی سیستم به داخل آن عمل تصفیه صورت پذیرفته (ذرات مضر در آب توسط بستری از شن یا سیلیس جدا می شوند) و پس از اتمام پالایش از قسمت تحتانی و بدون هیچگونه آلودگی ، صاف و زلال خارج می شود.

کاربرد فیلتر شنی در صنایع

تصفیه آب جزء جدایی ناپذیر شروع به کار هریک از صنایع می باشد. خواه صنایع غذایی باشد یا صنایع شمیایی ، دارویی و … . همگی صنایع نیازمند استفاده از آب بدون آلودگی می باشند تا اختلالی در روند عملکرد دستگاه ها به وجود نیاید.

یکی از کاربردهای فیلتر شنی که بسیار حائز اهمیت می باشد ، در تصفیه آب چاه ها و سیستم های آبیاری تحت فشار در کشاورزی می باشد که در ابتدای مسیر به همراه فیلترهای سیکلون استفاده می شود که ذرات درشت وارد سیستم آبیاری نشود و باعث گرفتگی قطره چکان ها نگردد.

در صنعت نساجی هم به اندازه صنعت کشاورزی کاربرد فیلتر شنی کاملا محسوس است. آب دارای سختی اجازه نمی دهد تا عملیات رنگرزی و تکمیل بر روی منسوجات به خوبی انجام پذیرد. بنابراین آب باید سختی گیری شده و مواد اضافی و ذرات معلق کاملاً حذف شوند.

در صورت علاقمندی به موضوع کاربرد فیلتر شنی در تصفیه پساب رنگرزی و تصفیه پساب نساجی و استفاده از مطالب مفید آن ، کافی است بر روی لینک بالا کلیک نمایید.

کاربرد فیلتر شنی در استخرهای پرورش ماهی و شنا نیز زیاد می باشد.

بیشتر بخوانید : فیلتر شنی استخر

کاربرد فیلتر شنی

از دیگر کاربردهای فیلتر شنی در صنایع لاستیک ، صنعت غذایی ، تصفیه خانه های نیروگاه ها ، پلایشگاه ها و تصفیه فاضلاب شهری نیز می توان نام برد.

کاربرد فیلتر شنی

طبقه بندی فیلتر شنی

فیلترهای شنی را براساس نحوه فیلتراسیون به چندین دسته تقسیم می کنند که مهم ترین و پرکاربردترین آن ها عبارتند از :

1- فیلتر شنی تحت فشار

2- فیلتر شنی حوضچه ای

3- فیلتر شنی آرام

تمامی این فیلتر ها بر اساس دبی جریان ورودی از روی یک بستر شنی ، آب کدر و دارای لجن را به آب تصفیه شده تبدیل می نمایند.

کار با فیلتر شنی ساده است و برای استفاده از دستگاه نیاز نیست تا عملیات خاصی قبل از تصفیه و ورود آب به فیلتر صورت بگیرد و همچنین برای مراحل تصفیه آب نیز مراحل پیچیده ای نباید انجام شود. این دو مورد از مزیت های استفاده از فیلتر های شنی است که برای یک سیستم تصفیه کوچک می تواند حائز اهمیت باشد.

با توجه به اینکه فیلتر شنی املاح تا درشتی 100 میکرون را از آب جدا می کند لذا به عنوان یک پیش تصفیه مطمئن در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد .هر کجا که بخواهیم روی حذف ذرات فیزیکی و درشت از آب کار کنیم ، فیلتر شنی کاربرد دارد .

نازل فیلتر شنی | کاربرد فیلتر شنی در صنعت

نازل فیلتر شنی به عنوان یک فیلتر در مسیر آب عمل می کند و انواع ناخالصی های آب مانند گل و لای ، مواد آلی ، باکتری ها ، ذرات معلق و پلانکتون ها را جداسازی می نماید. نام دیگر نازل فلتر شنی ، صافی شنی یا  نازل فیلتراسیون می باشد.

نازل فیلتر شنی بر روی یک بستر که در پایین فیلتر تعبیه شده است ، قرار می گیرد. هم چنین در قسمت بالای فیلتر و بر سر راه ورودی آب نیز نازل وجود دارد که بتواند آب را به صورت یکنواخت وارد فیلتر نماید.

برای استفاده از اطلاعات تکمیلی تر در مورد نازل فیلتر شنی ، بر روی لینک آن کلیک نمایید.

جنس این نازل ها از پلاستیک فشرده یا همان پلی پروپیلن (PP) و یا برنجی می باشد.

بیشتر بخوانید : نازل پلاستیکی فیلتر شنی 

آرام نازل 

با توجه به کاربرد فیلتر شنی در صنایع مختلف ، آرام نازل (آرام صنعت) تولید کننده انواع نازل فیلتر شنی در مدل های مختلف می باشد. قیمت های مناسب و رعایت انصاف از ویژگی های بارز مجموعه آرام صنعت می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *