روش های کاهش آلودگی آب

روش های کاهش آلودگی آب با چند راهکار ساده در خانه

با افزایش جمعیت جهان، فوریت برای مقابله با آلودگی آب تشدید می شود. در حالی که ممکن است فکر کنید که اقدامات فردی تفاوتی ایجاد نخواهد کرد، حقیقت این است که تغییرات کوچک و روزمره می‌توانند تاثیر بالقوه ای داشته باشند.
در این مطلب با روش های ساده و قدرتمند کاهش آلودگی آب آشنا خواهید شد. برای داشتن دنیایی با قطرات تمیز و بی خطر آب باید ابتدا از خودمان شروع کنیم!

روش های کاهش آلودگی آب

در اینجا 4 روش عملی برای کاهش آلودگی آب از خانه وجود دارد. این گام ها عبارتند از :

1- کمتر از پلاستیک استفاده کنید!

آلودگی پلاستیک یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی به ویژه در مورد آب است. تجزیه پلاستیک بسته به مواد اولیه، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر شرایط محیطی بین 20 تا 500 سال طول می کشد. پلاستیک به قطعات کوچکتر تجزیه می شود. هنگامی که این قطعات به کمتر از پنج میلی متر می رسند، به عنوان میکروپلاستیک نامگذاری می شوند.

روش های کاهش آلودگی آب

میکروپلاستیک ها عملاً در همه جای زمین وجود دارند، از منابع آب گرفته تا یخ های قطب شمال. اثرات میکروپلاستیک ها بر انسان تا حد زیادی ناشناخته است، اما در حال حاضر اعتقاد بر این است که میکروپلاستیک ها به سیستم تولید مثل انسان آسیب می رسانند، رشد را متوقف می کنند، سیستم ایمنی را مختل نموده و منجر به استرس اکسیداتیو می شوند.

استفاده از پلاستیک کمتر کار ساده ای به نظر می رسد، اما چالش برانگیز است. در حالی که امروزه در جهان دوری کامل از پلاستیک غیرممکن است، راه‌های ساده‌ای برای کاهش میزان پلاستیکی که استفاده می‌کنید، وجود دارد.

روش های کاهش آلودگی آب

راه های استفاده از پلاستیک کمتر

1- یکی از روش های کاهش آلودگی آب با پلاستیک ها اینست که از سیستم تصفیه آب خانگی به جای آب بطری استفاده کنید.

2- در هنگام خرید از فروشگاه مواد غذایی از کیسه های قابل استفاده مجدد مانند کیسه های پارچه ای استفاده نمایید.

2- در مصرف آب صرفه جویی نمایید!

یک راه ساده برای کاهش آلودگی آب در خانه، استفاده کمتر از آب است. وقتی آب هدر می رود، وارد خط فاضلاب شده و باید مجدداً تصفیه شود. در فرآیند تصفیه از سوخت و مواد شیمیایی برای از بین بردن آلاینده های موجود در آب استفاده می شود. در نتیجه، استفاده از آب کمتر به معنای کاهش مصرف سوخت و عدم قرار گرفتن آب در معرض مواد شیمیایی می باشد.

شما می توانید در خانه گام های کوچکی برای صرفه جویی در مصرف آب بردارید. در اینجا چند راه عملی برای صرفه جویی در مصرف آب آورده شده است:

روش های صرفه جویی در مصرف آب

1- در صورت عدم استفاده از آب هنگام مسواک زدن، شستن دست ها و … شیر را ببندید.

2- مراقب رسوبات آهک باشید. رسوب آهک در خانه نتیجه تجمع آب سخت در داخل لوله ها است. در نتیجه دستگاه ها به طور ناکارآمد کار می کنند و آب بیشتری مصرف خواهد شد. برای مبارزه با این امر، باید از یک نرم کننده آب استفاده کرد تا خطر تجمع رسوب آهک در خانه را از بین ببرد.

آهک درون لوله آب

3- از یک ماشین ظرفشویی با یک برنامه زمان بندی شده استفاده نمایید. ماشین ظرفشویی نسبت به شست و شوی دستی در مصرف آب بسیار کارآمدتر است.

4- یک توالت کارآمدتر نصب کنید. استفاده از توالت‌های مدرن نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر باعث صرفه جویی در مصرف آب می گردد.

5- برداشت آب باران در فصول پربارش. آب باران نه تنها برای آبیاری گیاهان و شستن اتومبیل مفید است، بلکه بر آب لوله کشی برتری دارد. آب باران حاوی کلر، فلوراید، یا سایر مواد شیمیایی تصفیه موجود در آب لوله کشی نیست. در نتیجه برای خاک و گیاهان ایده آل است.  آب باران همچنین بدون سختی است و سبب آسیب به رنگ خودرو نمی شود.

6-  از یک سیستم تشخیص نشت هوشمند استفاده کنید. نشتی منجر به هدر رفتن مقادیر زیادی آب می شود. یک سیستم تشخیص نشت هوشمند می تواند در لحظه کشف نشت فوراً به شما هشدار دهد.

3- مصرف آفت کش ها و علف کش ها را کاهش دهید! – روش های کاهش آلودگی آب 

آفت کش ها و علف کش ها می توانند منابع آب را با مواد شیمیایی سمی آلوده کنند. این محصولات که اغلب برای محصولات زراعی، چمن‌زارها و باغ‌ها استفاده می‌شوند، از طریق آب باران وارد آب‌های زیرزمینی شوند. تصفیه آب با وجود این مواد شیمیایی مضر نیاز به صرف انرژی بیشتر در طول فرآیند تصفیه دارد. توصیه می شود از جایگزین‌های آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌های شیمیایی استفاده نمایید.

تاثیر آفت کش ها در آلودگی آب

4- برخی محصولات را در سینک یا توالت خود تخلیه نکنید!

هنگامی که مواد شیمیایی، داروها یا روغن‌های تمیزکننده به منبع آب می‌رسند، جدا کردن آن ها دشوار است. به همین دلیل، باید از شستشو یا تخلیه مواد شیمیایی، داروها یا محصولاتی که حاوی گریس یا روغن هستند، خودداری کنید. در عوض، این محصولات باید در یک ظرف در بسته و بدون نشتی قرار داده شوند و در سطل زباله دور ریخته شوند.

مطمئن شوید که هیچ محصولی را قبل از دور ریختن با هم مخلوط نکنید. انجام این کار ممکن است باعث ایجاد مواد شیمیایی سمی در اثر واکنش های شیمیایی ناخواسته شود.

روغن ها نه تنها برای آب مضر هستند، بلکه می توانند لوله های شما را جامد و مسدود کنند. وقتی روغن وارد لوله تخلیه می شود، لبه های بیرونی را می پوشاند. همانطور که روغن سرد می شود، جامد می شود و لایه ای ایجاد می کند که خلاص شدن از شر آن دشوار است. اگر روغن همچنان در لوله فاضلاب دور ریخته شود، لایه های اضافی ایجاد می شود و گرفتگی آنقدر ضخیم می شود که جریان آب را متوقف کند. این می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه، ناراحتی و هدر رفتن آب شود.

مواد شیمیایی خانگی را درون سینک تخلیه نکنید.

آرام نازل 

برای خرید کلیه تجهیزات دستگاه های تصفیه آب صنعتی نظیر فیلتر شنی و فیلتر کربنی کافیست با کارشناسان مجموعه آرام صنعت (آرام نازل) تماس حاصل فرمایید.

فروش انواع نازل فیلتراسیون نظیر نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی ،، نازل سختی گیر رزینی با قیمت های مناسب صورت می پذیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *