بهترین روش برای کاهش TDS آب

بهترین روش برای کاهش TDS آب

TDS مخفف عبارت Total Dissolved Solids است که به مقدار مواد محلول آلی و معدنی که ممکن است در آب یافت شود، اشاره دارد. (مانند مواد معدنی، فلزات و نمک ها)
TDS می تواند از منابع طبیعی مانند سنگ ها یا مواد معدنی محلول (کلسیم، منیزیم، کلرید و سیلیس) یا از مواد شیمیایی مصنوعی مانند مواد شیمیایی آلی فرار (VOC) باشد. اما بهترین روش برای کاهش TDS آب کدام است؟

عوارض TDS چیست؟ – اثرات مضر سطح TDS بالا در آب آشامیدنی

TDS به طور کلی خطری برای سلامتی ندارد. با این حال، TDS بالا مشکلات مختلفی را ایجاد می نماید. این مشکلات عبارتند از:

مزه آب و نوشیدنی ها را تحت تأثیر قرار می دهد. بسته به مقدار و ترکیب مواد محلول، آب می تواند طعم قلیایی (تلخ)، نمکی یا فلزی داشته باشد.

سختی که معمولاً جزء TDS است، می تواند در تجهیزاتی که آب را گرم یا منجمد می کند مانند قهوه سازها، دستگاه های یخ ساز و اجاق های ترکیبی، مشکلاتی را ایجاد نماید. این می تواند باعث شود که دستگاه یخ ساز شما یخ نرم و کدر تولید کند. TDS بالا می تواند باعث کدر شدن چای پس از دم کردن شود. کیفیت قهوه و اسپرسو می تواند تا حد زیادی از قوی و تلخ تا ضعیف و دم نکشیده متغیر باشد.

بهترین روش برای کاهش TDS آب

اغلب، جزء اصلی TDS مواد معدنی سخت و نرم هستند. کل جامدات محلول به صورت قسمت در میلیون (ppm) اندازه گیری می شود و استاندارد آب آشامیدنی حدود 500 ppm است.

بسیاری از انواع مواد محلول از طریق فیلتراسیون مکانیکی و کربنی عبور می کنند و اغلب به تصفیه هایی مانند اسمز معکوس یا نرم شدن آب نیاز دارند. در ذیل برخی از مهم ترین روش های کاهش TDS آب عبارتند از:

1. استفاده از سیستم اسمز معکوس برای کاهش TDS آب

یک سیستم اسمز معکوس (RO) مواد محلول در آب را با فشار آب به داخل یک غشای نیمه تراوا کاهش می دهد. غشا دارای منافذ ریز است که به مولکول های آب اجازه عبور می دهد اما ذرات بزرگتر مانند مواد معدنی محلول، نمک ها و فلزات را مسدود می کند. این موثرترین راه برای کاهش سطح آب در خانه است.

اسمز معکوس تقریباً تمام نمک های محلول، ذرات، باکتری ها و سایر آلاینده های موجود در منابع آب را فیلتر می کند. سیستم های RO آب تصفیه نشده را از طریق یک غشای نیمه تراوا با منافذ ریز که فقط به مولکول های خالص اجازه می دهد، وارد می کند. این تقریباً 99 درصد مواد جامد محلول را حذف می نماید.

بهترین روش برای کاهش TDS آب

2. استفاده از تبادل یون برای کاهش TDS در آب

تبادل یونی فرآیندی است که برای کاهش TDS در آب با جایگزینی یون های یک نوع با یون های دیگر استفاده می شود. این فرآیند شامل عبور آب از بستری از دانه‌های رزین است که برای جذب و نگهداری یون‌های خاص طراحی شده‌اند. با عبور آب از بستر رزین، یون های موجود در آب با یون های روی دانه های رزین مبادله می شوند و در نتیجه TDS کاهش می یابد. این روش معمولاً در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود و ممکن است نیاز به بازسازی دوره‌ای بستر رزین برای حفظ اثربخشی آن داشته باشد. بنابراین، انجام عمل در خانه چندان به شما پیشنهاد نمی شود.

استفاده از تبادل یون برای کاهش TDS در آب

3. تقطیر آب برای حذف TDS از آب آشامیدنی

تقطیر آب فرآیندی است که شامل جوشاندن آب و سپس جمع آوری بخار تغلیظ شده در هنگام سرد شدن است. این فرآیند با جدا کردن آب از مولکول‌های آب، TDS را از آب خارج می‌کند. وقتی آب می جوشد، اجزای TDS در ظرف در حال جوش باقی می مانند و به بخار تبدیل نمی شوند. همانطور که بخار دوباره به مایع متراکم می شود، در یک ظرف جداگانه جمع آوری می شود و آلاینده های TDS را پشت سر می گذارد. با این حال، تقطیر همچنین مواد معدنی مفیدی مانند کلسیم و منیزیم را از آب حذف می کند که می تواند بر طعم و مزایای بالقوه سلامتی آن تأثیر بگذارد.

بهترین روش برای کاهش TDS آب

عواملی که هنگام انتخاب بهترین روش کاهش TDS باید در نظر گرفته شوند!

انتخاب بهترین روش کاهش TDS به عوامل زیادی بستگی دارد، بنابراین مهم است که گزینه های خود را بسنجید.

هزینه: سرمایه گذاری برای یک راه حل بلندمدت بهتر از یک رویکرد کوتاه مدت است. نصب سیستم اسمز معکوس یا یک سیستم فیلتراسیون دیگر بر روی شیرهای آشپزخانه شما می تواند بسیار ارزان تر باشد.

کیفیت آب: توجه به کیفیت آب هنگام انتخاب روش کاهش TDS نیز بسیار مهم است. مطمئن شوید دستگاهی که انتخاب می‌کنید استانداردهای قابل اجرا برای ایمنی آب آشامیدنی را رعایت می‌کند.

بهره وری انرژی: بهره وری انرژی ممکن است مشکل باشد اگر چیزی با حداقل مصرف انرژی می خواهید.

مصرف آب: مصرف نهایی آب، بسته به اینکه برای مصارف صنعتی، کشاورزی یا مصرف انسانی باشد، عاملی در حذف TSD خواهد بود.

آرام صنعت (آرام نازل)

استفاده از تکنیک های پیشرفته در ساخت قطعات و تجهیزات وابسته به پکیج تصفیه آب، موجب به روز شدن دستگاه های این صنعت می گردد.

آرام نازل مفتخر است تا با استفاده از دانش فنی متخصصان خود، قطعات موردنیاز دستگاه های فیلتراسیون نظیر فیلتر شنی و فیلتر کربنی را تولید نماید. این قطعات با قیمت های مناسب و بهترین کیفیت عرضه می شوند.

نازل سختی گیر رزینی ،، نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر استخر و جکوزی ،، نازل فیلتر کربنی ،، پارشیالیزیشن

خرید نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *