عیب یابی اسمز معکوس

نحوه عیب یابی اسمز معکوس خانگی

در مطلب « اجزای سیستم اسمز معکوس » با بخش های مختلف سیستم RO آشنا شدید. اکنون می خواهیم درباره مشکلات رایج این سیستم فیلتراسیون خانگی صحبت کنیم. در اینجا با نحوه « عیب یابی اسمز معکوس » آشنا خواهید شد.

عیب یابی اسمز معکوس

از مهم ترین ایرادات رایج و متداول سیستم RO می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- مشکلات مخزن ذخیره سازی RO

مخزن را بررسی کنید که آیا پر از آب است یا خیر. اگر پر است، شیر آب را باز کنید و میزان جریان را بررسی نمایید. اگر چیزی در جریان نیست، بررسی کنید تا مطمئن شوید که شیر در موقعیت باز قرار دارد (دسته در راستای لوله).

اگر همه چیز درست به نظر می رسد، با فشار سنج لاستیک بررسی کنید که آیا فشاری در مخزن وجود دارد یا خیر. اگر هیچ کدام، فشار را با یک پمپ دوچرخه در حالی که شیر آب باز است اضافه کنید تا مخزن خالی شود. پس از تخلیه مخزن، فشار را روی 5-7 psi تنظیم کنید. اگر هنگام بررسی فشار آب به بیرون فوران کند، دیافراگم مخزن یکپارچگی خود را از دست داده است و مخزن باید تعویض شود.

اگر مخزن پر است و فشار بیش از 20-25 psi است ولی آب به شیر نمی رسد، مطمئن شوید که مخزن کار می کند. ابتدا شیر مخزن را خاموش کنید، سپس لوله مخزن را از سیستم RO جدا نموده و ببینید آیا وقتی شیر روشن است آب به داخل سطل جریان می یابد یا خیر. اگر چنین است، پس فیلتر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مسدود نشده است.

غیب یابی اسمز معکوس

2- آب کند یا بسیار کم است.

اگر خروجی سیستم RO شما کند است یا اصلاً خروجی ندارد، موارد زیر را جهت عیب یابی اسمز معکوس خود بررسی کنید:

نرخ جریان نفوذ: شیر مخزن را ببندید و سپس دستگیره شیر را باز کنید. پس از شروع یک چکه ثابت، خروجی را برای 60 ثانیه اندازه گیری نمایید.

نرخ جریان تخلیه: اتصال لوله را در جایی که لوله 3/8 به خط تخلیه قلاب شده است، جدا کنید. اجازه دهید به مدت 30 ثانیه در یک پیمانه بزرگ قرار گیرد.

فشار تغذیه: در این مرحله، ثبت فشار تغذیه در سیستم شما کمک خواهد کرد، اما ممکن است امکان پذیر نباشد. اگر برای اولین بار است که سیستم خود را نصب می کنید، هیچ تنظیم فشاری برای ادامه وجود ندارد، اما این می تواند بخشی از مشکل باشد.

فشار مخزن: یک گیج لاستیک ساده که روی دریچه هوا زیر یک کلاه آبی در کنار مخزن اعمال می شود، خوانش دقیق را نشان می دهد. باید 5-7 psi باشد.

اتصال نامناسب: به تصاویر نصب که اتصال تغذیه و اتصال تخلیه را نشان می دهد، نگاه کنید.

3- مزه یا بو – عیب یابی اسمز معکوس

طعم و بوی آب خروجی عمدتاً با موارد ذیل در ارتباط است:

1- فیلترهایی که نیاز به تعویض دارند.

2- خرابی غشاء ناشی از پیشرفت TDS بالا

استفاده از آب چاه که حاوی گاز محلول است، مانند سولفید هیدروژن یا متان (بوی تخم مرغ فاسد)، غلظت و بو را تقویت می کند. ممکن است تا زمانی که از طریق غشاء متمرکز نشود، ندانید که مشکل سولفید هیدروژن دارید. فیلتر کربن، گازها را برای مدت طولانی در خود نگه نمی دارد، بنابراین ممکن است تا چند روز بویی را در یک سیستم جدید شناسایی نکنید. این مشکلات باید قبل از نصب سیستم اسمز معکوس جدید اصلاح شوند.

4- سر و صدای زیاد – عیب یابی اسمز معکوس

آب پُر سر و صدایی که به سمت زهکش می‌رود، معمولاً نتیجه ورود آب بیش از حد به زهکش است. برای شناسایی این مشکل از تست نرخ جریان تخلیه استفاده کنید. محل زین تخلیه می تواند کمک کننده دیگری باشد.

قرار دادن زین روی کراس اوور برای کاهش نویز بهترین کار است، زیرا لوله ای که مستقیماً زیر سینک قرار می گیرد ممکن است صدای تقویت شده تولید کند. با این حال، یک سیستم RO همیشه هنگام اجرا مقداری نویز ایجاد می کند.

صدای زیاد دستگاه تصفیه آب خانگی

بیشتر بخوانید: دلایل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب خانگی

5- نشتی از شیر شکاف هوا

از دیگر روش های عیب یابی اسمز معکوس بررسی نشتی از شیر شکاف هوا است. این نشت ها در سیستم های RO تازه نصب شده رایج هستند. شکاف هوا آب را از سیستم RO از طریق یک شکاف هوا یا دستگاه جلوگیری از جریان برگشتی در مسیر تخلیه هدایت می کند. آب از شکاف هوایی به سمت زهکش، تنها با نیروی گرانش جریان دارد. ترک بیش از حد لوله در این اتصال رایج ترین خطای نصب است. اگر لوله تا حد ممکن مستقیم به محل اتصال زین تخلیه نباشد، آب از سوراخ هوا در پایه شیر خارج می شود، به خصوص با اتصالات شیب دار و نزولی.

سایر دلایل نقص سیستم می تواند شامل گرفتگی خط تخلیه یا اتصالی باشد که در آن لوله به تخلیه متصل می شود. این می تواند در طول زمان اتفاق بیفتد، زیرا زباله ها در پایه اتصالات جمع می شوند. اگر همه چیز واضح است، مطمئن شوید که سوراخ در خط تخلیه با اتصالات زین در یک راستا باشد.

آرام صنعت (آرام نازل)

شرکت آرام صنعت (آرام نازل) با تکیه بر توان متخصصان خلاق خود ، مفتخر به ساخت دستگاه « پارشیالیزیشن » برای نخستین بار در کشور شده است. این دستگاه کاربردی در صنعت تصفیه آب و فاضلاب با قیمت کاملاً مناسب در اختیار صاحبان فن قرار می گیرد.

این واحد تولیدی همچنین مفتخر به ساخت انواع نازل فیلتراسیون با درجه کیفی بسیار بالا می باشد. این محصولات شامل : نازل فیلتر استخر و جکوزی ،، نازل فیلتر شنی ،، نازل فیلتر کربنی ،، نازل سختی گیر هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *