اجزای سیستم اسمز معکوس

اجزای سیستم اسمز معکوس خانگی

سیستم های اسمز معکوس یکی از بهترین سیستم های تصفیه آب خانگی می باشد، اما می تواند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. برای عیب یابی موفقیت آمیز سیستم اسمز معکوس، ابتدا باید ریشه مشکل را شناسایی کنید. برای این منظور ابتدا باید شناخت درستی از قسمت های مختلف آن کسب نمایید. در این مطلب می توانید با اجزای سیستم اسمز معکوس آشنا شوید.

اجزای کلیدی یک سیستم RO

شناخت اجزای سیستم اسمز معکوس به شما در فرآیند عیب یابی کمک می کند. این اجزا شامل موارد ذیل می باشند:

فیلترها:

پیش فیلترها از رسوبات و کلر محافظت می کنند. رسوب می تواند به محدود کننده جریان آسیب برساند یا آن را مسدود نماید. کلر می تواند مواد غشایی را با اکسیداسیون از بین ببرد. پس فیلترها عبور تازه ای از کربن را در راه رسیدن به شیر آب، یخ ساز یا یخچال شما فراهم می سازند.

غشاء:

غشاء RO از دیگر اجزای سیستم اسمز معکوس است که با نیروی فشار عمل می کند. در واقع نیروی محرکه ای است که آب را از طریق سیستم هل می دهد. بدون فشار نیروی محرکه کافی، تولید آب و دفع TDS ناچیز خواهد بود. نرخ تولید بر اساس فشار خوراک و دمای آب متفاوت است.

دلیل صدای زیاد دستگاه RO

بیشتر بخوانید: نحوه شستشوی ممبران RO

محدود کننده جریان – اجزای سیستم اسمز معکوس:

محدود کننده جریان مقاومتی را برای ایجاد نیروی محرکه بر روی غشای RO ایجاد می کند و در عین حال سرعت جریان آب را به سمت تخلیه اندازه گیری می نماید. اندازه آن مطابق با رتبه خروجی غشا است و در صورت درست نبودن، خروجی غشا را مختل می کند.

شیر چک – اجزای سیستم اسمز معکوس:

در خروجی غشا (آب فیلتر شده)، شیر چک قرار می گیرد. این قطعه از غشاء در برابر فشار برگشت محافظت می کند و اجازه می دهد تا مخزن با فشار پر شود و شیر ASO را فعال کند. بدون آن، سیستم RO خاموش نمی شود و به طور بالقوه می تواند باعث خرابی غشاء به دلیل جریان برگشتی گردد.

شیر ASO (قطع خودکار):

این شیر فشار تغذیه و مخزن را کنترل می کند. هنگامی که فشار مخزن به 2/3 فشار خط می رسد، شیر ASO به صورت هیدرولیکی بسته می شود و جریان آب را متوقف می کند.

سیستم RO خانگی

مخزن ذخیره سازی:

مخزن تحت فشار (هیدرو پنوماتیک) اصطلاحی است که برای سبک مخازن ذخیره سازی مورد استفاده در سیستم های RO استفاده می شود. مخازن به دو محفظه، یکی برای آب و دیگری برای هوا تقسیم می شوند. همانطور که مخزن با آب پر می شود، دیافراگم جداکننده به سمت هوا منبسط می شود و فشار را در آن طرف افزایش می دهد. این فشار، آب را از مخزن به سمت شیر ​​آب یا نقطه دیگر هدایت می کند. از دست دادن فشار هوای قبل از شارژ یا یکپارچگی دیافراگم می تواند باعث جریان کم یا بدون جریان در شیر آب شود.

زین تخلیه از اجزای سیستم اسمز معکوس:

سیستم های RO جریانی به سمت تخلیه دارند که آلودگی ها را دور می سازد. خط آب از شیر شکاف هوا با یک زین تخلیه به خط تخلیه سینک متصل می شود.

شکاف هوا:

کدهای لوله کشی به هرگونه اتصال متقاطع (تغذیه از یک طرف، اتصال تخلیه از طرف دیگر) برای جلوگیری از جریان برگشتی آب به منبع آب آشامیدنی نیاز دارند.

فشار تغذیه:

فشار آب وارد شده به سیستم RO برای عملکرد سیستم بسیار مهم است. توجه داشته باشید که همواره تاثیر سطوح بالای TDS و فشار کم بر عملکرد سیستم را در نظر بگیرید.

اجزای سیستم اسمز معکوس

نحوه رفع مشکلات رایج اجزای سیستم اسمز معکوس

شایع ترین مشکلات سیستم RO شامل کمبود آب، نشت در سیستم، صداهای عجیب و غریب یا تغییر کیفیت آب است. برای کشف راه حل های هریک از این مشکلات می توانید مطلب « عیب یابی اسمز معکوس » را مطالعه بفرمایید.

آرام صنعت (آرام نازل)

جدیدترین مدل های نازل فیلتراسیون را از واحد صنعتی « آرام نازل » سفارش دهید. این محصولات از بهترین متریال اولیه ساخته می شوند. برای ساخت هریک از قطعات از دستگاه های پیشرفته، کارآمد و مجهز کمک گرفته می شود تا بدین ترتیب محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار گردد.

محصولات ما شامل:

 انواع « نازل فیلتر استخر و جکوزی » ،، « نازل فیلتر شنی » ،، « نازل فیلتر کربنی » و « نازل سختی گیر » و قطعه « پارشیالیزیشن »

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *