تصفیه آب برای آزمایشگاه

روش های تصفیه آب برای آزمایشگاه

آب با کیفیت بالا، ضروری ترین مؤلفه برای انجام آزمایش های موفق در آزمایشگاه ها می باشد. سیستم های آب تصفیه شده آزمایشگاهی به گونه ای طراحی شده اند که آب با کیفیت ایده آل را برای استفاده در کاربردهای مختلف آزمایشگاهی ارائه دهند. این سیستم های تصفیه آب برای آزمایشگاه دارای چندین مزیت می باشند.

مزیت های تصفیه آب برای آزمایشگاه

در اینجا با چند مزیت مهم استفاده از فیلتراسیون آب در مراکز آزمایشگاهی آشنا خواهید شد:

کیفیت آب ثابت

سیستم‌های آب تصفیه‌شده آزمایشگاهی برای تولید کیفیت آب ثابت طراحی شده‌اند و از نتایج مطمئن و دقیق در آزمایشات مختلف تشخیص طبی اطمینان حاصل می‌کنند. این سیستم‌ها ناخالصی‌ها و آلاینده‌ها را از آب حذف می‌کنند و آبی که مطابق با استانداردهای صنعتی برای آب آزمایشگاهی باشد (یا فراتر از آن) را تولید می نمایند.

تصفیه آب برای آزمایشگاه

افزایش ایمنی

استفاده از آب تصفیه شده آزمایشگاهی خطر آلودگی را کاهش می دهد و تضمین می کند که آزمایشات در یک محیط امن و کنترل شده انجام می شود. آب با کیفیت بالا برای جلوگیری از تداخل با واکنش های شیمیایی یا سایر روش ها ضروری است که می تواند ایمنی را به خطر بیندازد و بر نتایج تأثیر بگذارد.

مقرون به صرفه – تصفیه آب برای آزمایشگاه

در حالی که سیستم های آب تصفیه شده آزمایشگاهی نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارند، اما در دراز مدت راه حلی مقرون به صرفه هستند. آنها نیاز به خرید آب مقطر یا استفاده از انواع دیگر سیستم های تصفیه آب را که نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر و تعویض دارند، کاهش می دهند.

کاهش هزینه های نگهداری

سیستم های آب تصفیه شده آزمایشگاهی در مقایسه با سایر سیستم های تصفیه آب به نگهداری کمتری نیاز دارند. این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که بادوام، قابل اعتماد و بادوام باشند و نیاز به تعمیر و تعویض مکرر را کاهش دهند.

سیستم های آب تصفیه شده آزمایشگاهی

همه کاره

سیستم های آب تصفیه شده آزمایشگاهی را می توان در طیف گسترده ای از کاربردهای آزمایشگاهی، از جمله تحقیق، آزمایش و تجزیه و تحلیل استفاده کرد. این سیستم ها بسته به نیازهای خاص کاربرد می توانند آب با درجه خلوص مختلف تولید کنند.

مزایای زیست‌محیطی

سیستم های تصفیه آب برای آزمایشگاه یک راه‌حل سازگار با محیط زیست هستند، زیرا میزان زباله‌های تولید شده از خرید آب مقطر را کاهش می‌دهند. این مزیت آن ها را به گزینه ای پایدار و سازگار با محیط زیست برای آزمایشگاه هایی تبدیل می کند که متعهد به کاهش اثرات زیست محیطی خود هستند.

انواع روش های تصفیه آب برای آزمایشگاه

آب لوله کشی معمولاً پنج نوع آلاینده را به همراه دارد که برای کارهای آزمایشگاهی مضر می باشد. این آلاینده ها شامل مواد آلی، باکتری ها، گازها، ذرات معلق و یون های معدنی هستند. پرکاربردترین سیستم های تصفیه آب برای کاربردهای آزمایشگاهی، سیستم های تبادل یونی، اسمز معکوس و اشعه ماوراء بنفش می باشند.

سیستم RO 

این فیلتر آب اسمز معکوس مقرون به صرفه است و برای کاربردهای تجاری و آزمایشگاهی طراحی شده است. فیلترهای آب اسمز معکوس موثرترین راه برای حذف آلودگی ها از آب به شمار می روند. یک مرحله یونیزه کردن بستر مخلوط ثانویه که از چند مرحله تشکیل شده است، آب را تا حد استاندارد مورد نیاز عاری از آلودگی می نماید.

خروجی آن از 15 تا 30 لیتر در ساعت متغیر است. این می تواند آب RO تک مرحله ای تولید کند. نرخ دفع یون آب تک مرحله ای RO بیش از 96٪ (غشاء RO جدید)، نرخ دفع آلی> 99٪ (در صورت MW> 200 دالتون)، نرخ دفع ذرات و باکتری ها> 99٪ است.

تصفیه آب برای آزمایشگاه به روش RO برای موارد ذیل مورد استفاده قرار می گیرد:

  • شستشوی ظروف شیشه ای
  • تغذیه سیستم آب فوق خالص
  • استریل کننده اتوکلاو
  • محفظه دما و رطوبت ثابت
  • محفظه تست اسپری نمک
  • دستگاه مرطوب کننده
  • و غیره

RO با فرستادن آب تحت فشار بالا از طریق لایه هایی از غشاهای نیمه تراوا کار می کند که مواد معدنی و میکروارگانیسم های ناخواسته را از آب تغذیه فیلتر می نماید. به طور کلی، سیستم های RO از پیش فیلتراسیون برای جذب قطعات آلوده بزرگ تر مانند کلر استفاده می کنند و برای حذف آلاینده های کوچکتر به غشاها وابسته هستند.

دستگاه فیلتراسیون آزمایشگاهی UV

نور ماوراء بنفش (UV)

سیستم های فرابنفش به دلیل تولید ساده، موثر و ایمن از آب فوق خالص در کاربردهای صنعتی و تجاری استفاده می شوند. تصفیه آب UV به این صورت عمل می کند که آب تغذیه را از طریق اشعه ماوراء بنفش قبل از اینکه در نهایت از شیر تخلیه شود، هدایت می نماید. نور ضد عفونی کننده UV باید در طول موج کامل باشد تا میکروب های موجود در آب آشامیدنی را از بین ببرد.

این سیستم در از بین بردن ارگانیسم‌های بیولوژیکی مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها، کیست‌ها، تک یاخته‌ها، قارچ‌ها و غیره فوق‌العاده مؤثر است. تصفیه آب با این روش از طریق شدت بالای اشعه UV و مدت زمانی که نور به داخل آب نفوذ می‌کند، کارایی خود را به دست می‌آورد. مقدار مواد موجود نور ماوراء بنفش در تصفیه آب برای آزمایشگاه باید به درستی نگهداری شود و به طور دوره ای جایگزین شود و گرنه کارایی خود را از دست می دهد.

دستگاه فیلتراسیون آب در آزمایشگاه

سیستم تبادل یونی – تصفیه آب برای آزمایشگاه

سیستم‌های تبادل یونی، برای حذف یون‌های ناخواسته و جایگزینی آن‌ها با یون‌های مطلوب، از غیر معدنی‌سازی و یون زدایی آب استفاده می‌کنند. این سیستم ها از طریق بازسازی با دییونیزاسیون با استفاده از اسید و باز کارآمد هستند. سیستم های تبادل یونی نیز یک راه حل بسیار مقرون به صرفه برای تصفیه آب به شمار می روند. همچنین می توانند برای کاربردهای دیگری مانند شستشوی خودرو، دارویی، غذا و نوشیدنی و غیره استفاده شوند.

آرام صنعت (آرام نازل)

بهترین تجهیزات فیلتراسیون آب صنعتی را از شرکت ما تهیه نمایید. این مجموعه با تولید باکیفیت ترین انواع نازل فیلتراسیون یک گزینه ایده آل برای دستگاه های فیلتراسیون در ابعاد مختلف می باشد. این محصولات شامل:

« نازل فیلتر استخر و جکوزی » ،، « نازل فیلتر شنی » ،، « نازل فیلتر کربنی » و « نازل سختی گیر »

قطعه « پارشیالیزیشن » برای نخستین بار از جمله قطعات ابداعی در کشور می باشد که توسط مجموعه آرام نازل تولید شده است.

تولید کننده نازل فیلتر شنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *