پیش تصفیه آب صنعتی

پیش تصفیه آب صنعتی چگونه صورت می پذیرد؟

اجزای پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی RO

در مطلب « بررسی اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی RO » به طور مفصل چگونگی انجام این فرآیند توسط قسمت های مختلف دستگاه اسمز معکوس RO را بیان نموده ایم. اکنون به مسئله نحوه تغذیه این سیستم می پردازیم. یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام استفاده از فرآیند RO رعایت شود ، کیفیت آب وروردی به سیستم مطابق با استانداردهای تعیین شده ممبران‌های RO و محافظت از آن ها می باشد.

وظیفه سیستم RO چیست؟

اصلی ترین وظیفه سیستم RO ، کاهش پارامتر TDS است که مخفف واژه « Total dissolved solids » به معنای « کل مواد جامد محلول در آب » می باشد. به همین علت باید بقیه ترکیبات موجود در آب آلوده توسط فرآیندهای دیگری حذف شوند. برای این کار نیاز به اجرا و پیاده سازی پروسه پیش تصفیه آب صنعتی می باشد.

توجه : مراقبت از سیستم RO در برابر عوامل اکساینده موجود در آب جزء ضروری ترین اقداماتی است که در هنگام استفاده از آن باید صورت پذیرد. در غیر اینصورت دستگاه دچار صدمات جدی خواهد شد.

پیش تصفیه آب صنعتی

بررسی اجزای پیش تصفیه آب صنعتی

  • فیلتر شنی
  • دستگاه فیلتر کربنی
  • فیلتر کارتریج

فیلتر شنی چیست؟

وجود جامدات معلق در آب باعث کدورت آن می شود. این مقدار با واحد NTU اندازه گیری می شود. حداکثر میزان مجاز NTU ورودی به سیستم RO کمتر از 0/1 است. برای رسیدن به این عدد و تغذیه آبی عاری از کدورت به سیستم RO باید از یکی از اجزای پیش تصفیه آب صنعتی به نام « فیلتر شنی » استفاده نمود.

این دستگاه از یک محفظه تحت فشار (از جنس فولاد یا فایبرگلاس) با دانه های شن و ماسه (سیلیس) تشکیل شده است و وظیفه آن به دام انداختن ذرات معلق موجود در آب آلوده می باشد.

نکته : ذرات معلق شامل باکتری‌ها ، پلانکتون‌ها ، ذرات آلی ، رنگ می باشد.

با استفاده از فیلتر شنی (پیش تصفیه آب صنعتی) می توان تا حدود زیادی از کدورت آب کاست و آب خروجی دارای مقادیر بسیار کمی از جامدات معلق می باشد.

توجه : در صورتی که علاقمند هستید تا با کلیه اجزای این دستگاه آشنا شوید ، مطلب « اجزای فیلتر شنی » را مطالعه نمایید.

نازل فیلتر شنی

یکی از قطعات مهم در دستگاه فیلتر شنی ، نازل ها می باشند. نازل مانند فیلتر در مسیر آب عمل کرده و برای زدودن انواع ناخالصی ها همچون مواد معلق ، گل و لای ، مواد آلی ، باکتری ها ، پلانکتون ها و … به کار گرفته می شود. برای خرید نازل فیلتر شنی باکیفیت می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

آرام نازل تولید کننده انواع نازل فیلتر شنی در مدل های مختلف می باشد.

بیشتر بخوانید : نازل پلاستیکی فیلتر شنی چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

فیلتر کربنی چیست و چه کاربردی دارد؟

حذف کلر یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید در جهت حفظ غشاهای ممبران سیستم RO صورت پذیرد. از این رو به کمک فیلتر کربنی که یکی از اجزای پیش تصفیه آب صنعتی است ، می توان کلر موجود در آب آلوده را حذف نمود. به علاوه این دستگاه فیلتراسیون قادر است تا بو و طعم نامطبوع آب را از بین ببرد. همچنین توانایی حذف برخی از فلزات سنگین را دارد.

این دستگاه ‌همانند فیلتر شنی ، از یک محفظه تشکیل شده است و به جای سیلیس از کربن فعال استفاده می شود.

آرام نازل تولید کننده انواع نازل فیلتر کربنی در مدل های مختلف است.

فیلتر کارتریجی پیش تصفیه آب صنعتی چیست؟

فیلتر کارتریجی یا « فیلتر الیافی » عمولاً بعد از فیلترهای شنی و کربنی و قبل از پمپ طبقاتی RO در دستگاه نصب می شود. علت نام گذاری این نوع فیلتر استفاده از الیاف پلی پروپیلن PP است که قطر منافذ آن به اندازه 5 میکرون است. وظیفه فیلترهای کارتریجی جلوگیری از ورود ذرات جامد معلق و ناخالصی ها به سیستم RO می باشد. در واقع می توان استفاده از فیلترهای الیافی را آخرین مرحله پیش تصفیه آب صنعتی دانست.

پیش تصفیه آب صنعتی

آرام صنعت (آرام نازل)

آرام نازل عرضه کننده انواع نازل فیلتراسیون با قیمت های مناسب می باشد. محصولات تولید شده کاملاً براساس دانش فنی روز هستند و برمبنای آخرین مدل های دستگاه های فیلتراسیون موجود در بازار ساخته شده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *