تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب

پکیج تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب

یکی از مراحل مهم در تصفیه آب آلوده ، پکیج تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب می باشد. مواد شیمیایی افزودنی عبارتند از : مواد منعقدکننده ، مواد ضدعفونی کننده ، اسیدها ، قلیاها ، مواد ضدخوردگی و … می باشد.

اجزای پکیج تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب

پکیج تزریق مواد شیمیایی در صورت طراحی اصولی و مطابق استاندارد دارای ابعاد کوچک ، مصرف انرژی پایین و راندمان بالا می باشند. اجزای این واحد دستگاه تزریق عبارتست از :

  • یک یا چند مخزن آماده کننده محلول
  • دوزینگ پمپ (پمپ تزریق)
  • میکسر (همزن)
  • تابلو کنترل
  • شاسی استقرار
  • شیرآلات و اتصالات مربوطه

تعداد و ظرفیت مخزن ، ظرفیت پمپ تزریق ، توان میکسر بستگی به نوع ماده شیمیایی مورد نیاز، میزان تزریق و ظرفیت ذخیره سازی محلول دارد.

تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب

مخزن محلول سازی

به منظور ذخیره سازی یا رقیق سازی محلول از یک یا چند مخزن استفاده می شود. جنس این مخزن بسته به نوع محلول از جنس پلی اتیلن ، استیل ضد زنگ، فولادی با پوشش اپوکسی می باشد. ظرفیت مخزن آماده سازی محلول براساس دوز تزریق و مدت زمان ذخیره سازی تعیین می شود.

دوزینگ پمپ

دوزینگ پمپ يا پمپ های تزریق قادرند مقدار مشخصی از یک سیال را تزریق کنند. دبی (دوز تزریق) این پمپ ها قابل تنظیم بوده و با توجه به میزان فشار مورد نیاز ، عمل تزریق را انجام می دهند. این نوع پمپ ها بر اساس نیروی محرک به گروه های برقی (الکتروموتور) ، سلونوئیدی (الکترومغناطیسی) ، هیدرولیکی و یا پنوماتیکی می باشد. ظرفیت این پمپ بین 0 تا 100 درصد بصورت دستی و یا اتوماتیک قابل تغییر است.

میکسر (همزن)

به منظور اختلاط مواد شیمیایی با آب و همگن سازی آن در مخزن از میکسر مستغرق استفاده می شود. میکسر شامل الکتروموتور، گیربکس، کوپلینگ، شافت و پروانه می باشد. توان و دور الکتروموتور و گیربکس، طول شافت و قطر پروانه بر اساس نوع محلول و ویسکوزیته آن، ظرفیت مخزن آماده سازی تعیین می شود.

تابلو کنترل

به منظور کنترل پکیج و ارسال فرمان قطع و وصل به دوزینگ پمپ و میکسر از تابلو کنترل که ممکن است بصورت دستی و یا تمام اتوماتیک باشد استفاده می شود.

شاسی استقرار

به منظور قرارگیری و نصب تجهیزات پکیج از شاسی استقرار استفاده می شود. جنس این شاسی بسته به نوع محلول مورد استفاده و شرایط محل تزریق از جنس کربن استیل با پوشش اپوکسی و یا استنلس استیل می باشد.

رایج ترین مواد شیمیایی در هنگام تزریق به فاضلاب کدامند و چه کاربردهایی دارند؟

  • آمونیاک : برای جلوگیری از خوردگی با تنظیم نمودن PH
  • هیدرازین : ماده ای موثر جهت حذف اکسیژن محلول در آب در دیگ های بخار
  • سولفات آهن : مقاومت کندانسور در برابر خوردگی
  • فسفات : برای جلوگیری از خوردگی با تنظیم نمودن PH

نکات مهم در زمان خرید پکیج تزریق

توصیه می شود قبل از خرید پکیج تزریق با یک متخصص مشورت نمایید. همچنین می توانید در موتورهای جستجوگر بررسی های لازم را به عمل آورده و سپس اقدام به خرید نمایید. پارامترهای زیر را حتماً در نظر بگیرید:

  • میزان نرخ خروجی پمپ تزریق
  • میزان دوز مواد شیمیایی لازم جهت تزریق به آب یا سیال
  • قدرت محلول مورد تزریق

نحوه کار پکیج های تزریق مواد شیمیایی

ابتدا ماده شیمیایی مورد نیاز (جامد یا مایع) به منظور محلول سازی و رسیدن به درصد مورد نظر درون آب ریخته می شود. سپس محلول توسط همزن با دور مناسب میکس می شود تا ماده شیمیایی کاملاً در آب مخلوط شده و محلول همگنی به وجود آید. سپس محلول ممکن است به مخزن دیگری جهت تزریق منتقل شود و یا از همان مخزن تزریق صورت گیرد. تزریق توسط یک یا چند پمپ تزریق صورت می گیرد، دوز تزریق نیز بر اساس نیاز بصورت دستی و یا اتوماتیک تنظیم می شود.

تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب

درباره آرام صنعت (آرام نازل) | عرضه انواع نازل فیلتراسیون

استفاده از تجهیزات به روز و با کارایی بالا در پکیج تصفیه آب و فاضلاب از ضروریات می باشد تا در زمان ، هزینه و انرژی کارفرما صرفه جویی گردد. آرام نازل با توجه به اصل مشتری مداری محصولات تولیدی خود را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

خُرسندیم که قطعات مورد نیاز فیلتراسیون را با قیمت های مناسب ارائه می دهیم!

محصولات آرام نازل :

نازل فیلتر شنی ،، نازل سختی گیر ،، نازل فیلتر کربنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *